Page 21 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 21

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                   4.1.4. Etkinlik Örnekleri


                                   Dersin Adı : Biyoloji
                1
                                      Amaç : Kemosentez hakkında bilgi toplayabilme

                                  Okuryazarlık  Görsel okuryazarlık
                                       Süre : 40+40 dakika

                       Araç Gereç yada Malzeme: Karton, A4 kağıdı, renkli kalemler, yazıcı, yapıştırıcı, makas
                      Yönerge: Aşağıdaki işlem basamaklarını takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.

                              Öğrencilerden 4-5 kişilik gruplar oluşturmaları istenilir.
                              Her bir gruba etkinlik malzemeleri dağıtılır.
                              Etkinlik yönergesi akıllı tahtaya açılır.
                              Öğrencilere “  Muz, çilek, domates gibi sera ürünleri yetiştirilirken ne tür gübreler kullanılıyor?
                              Her biri için aynı gübre kullanılır mı? neden?
                              Seralarda kullanılan gübreler ve kemosentez arasındaki ilişki nedir? Benzeri sorular sorulur.
                              Kısa tartışma ortamı oluşturulur.

                      1. Adım : Öğrenci gruplarından kemosenteze ilişkin bilgi toplayacakları araçları belirlemeleri istenilir.
                              Belirlenen dijital araçların güvenirliği değerlendirilir.
                      2. Adım: Öğrencilerden kemosenteze ilişkin bilgileri sadece yazılı kaynaklar ile sınırlı tutmamamaları
                              istenilir. Aynı zamanda, bu bilgileri destekleyen şemalar, grafikler ve diğer görsel materyalleri
                              analiz ederek kullanmaları istenir.
                              Öğrencilerden, ulaştıkları bilgilere dayanarak bir bilgi görseli hazırlarken şu soruları yanıtla-
                              maları istenir:
                               •  Bu görsel, bilimsel kavramı nasıl daha anlaşılır hale getiriyor?
                               •  Görsellerin telif hakkı bulunuyor mu?
                               •  Görselin içeriğinde eksik ya da yanlış bilgi var mı?
                               •  Görseldeki ana mesaj nedir ve bu mesaj etkili bir şekilde iletiliyor mu?
                               •  Kullanılan renkler, semboller ve şekiller bilgiyi doğru bir şekilde yansıtıyor mu?
                               •  Öğrenciler, doğruladıkları bilgileri ve görsel okuryazarlık ilkelerini göz önünde bulundura-
                                 rak etkili bir bilgi görseli oluştururlar. Görselin net, anlamlı ve bilimsel olarak doğru olması
                                 teşvik edilir.
                      3. Adım: Öğrenciler hazırladıkları bilgi görselinde yer alan bilgilerin doğruluğunu teyit eder.
                      4. Adım: Öğrencilerden edindikleri bilgiler doğrultusunda hazırladıkları görsel materyalleri sınıfa sunma-
                              ları istenilir.


                      Değerlendirme
                              Soru: Dünyada kemosentez gerçekleştirilen ortam koşulları ve  mikroorganizmaların canlı yaşa-
                                   mı için önemini edindiğiniz bilgiler doğrultusunda açıklayınız.
                                   Görsel materyal dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilir.











                                                                                                                 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26