Page 40 - 3 Adım TYT Türkçe
P. 40

TÜRKÇE                                                                                         2. ADIM




        7.    I. İnsanın sürekli olarak ilerleyen teknolojiye ilgisi, sinema-  9.   (I)  İçine  doğduğumuz  şu  zamanın  bizi  sadece  doğadan,
               nın teknoloji ile paralel olarak birlikte hareket ediyor oluşu   çevremizden değil aynı zamanda kendimizden de uzaklaş-
               bilim kurgu türünün ortaya çıkmasını en iyi şekliyle sağla-  tırdığını göremeyecek kadar meşgulüz artık. (II) Bu meşgu-
               mıştır.                                             liyet kalbimizi rahatlatan, duygularımızı incelten, hayatımızı
                                                                   anlamlı kılan, ruhumuzu dinlendiren bir meşguliyet de değil
             II. Bilimsel yenilikler, klonlanma, yapay zekâ, insanın uzayın
                                                                   üstelik. (III) Bu meşguliyet bizi yoran, tüketen ve belki de in-
               bilinmezliğine olan merakı, uzayda yeni bir yaşam alanı
                                                                   sandan ve insani olandan uzaklaştıran bir meşguliyet yazık
               bulma  veya  yeni  bir  dünya  oluşturma  gibi  temalar  bilim
                                                                   ki. (IV) Eskilerin meşguliyeti çok başkaydı, ruhlarını terbiye
               kurgu sinemasının işlediği en belirgin temalar arasındadır
                                                                   ederdi onların meşguliyeti. (V) Müzelere, camilere, koruma
               ve bu tür sinemalar gittikçe yaygınlaşmaktadır.
                                                                   altına alınan çeşitli yapılara girip büyük bir hayranlıkla sey-
            Numaralanmış  cümlelerle  ilgili  aşağıdakilerden  hangisi   rettiğimiz sanat eserlerini yapanların birçoğunun, kendilerini
            söylenemez?                                            meşgul etmek için bir sanatla uğraşan o insanlara ait olduğu-
                                                                   nun bile farkında değiliz bu çağın insanı olarak.
            A)  I. cümleyi oluşturan ifade II. cümlede örneklendirilmiştir.
                                                                   Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde “yakın-
            B)  I. cümledeki sonuç ifadesi olumlu bir yargıdır.
                                                                   ma” söz konusu değildir?
            C)  I. cümlede karşılaştırma yapılmıştır.
                                                                    A) I               B) II               C) III              D) IV               E) V
            D)  II. cümle I. cümlenin sonucudur.
            E)  II. cümle bir öneri cümlesidir.







                                                               10.   Aşağıdaki  cümlelerin  hangisinde  koşul-sonuç  ilişkisi
                                                                   vardır?

                                                                   A)  Yarın geri getirmek üzere defterimi sadece siz alabilirsiniz.
                                                                   B)  Gördüklerini anlatmak üzere rehberlik servisine başvurdu.

                                                                   C)  Tamamladığı tabloyu tanıtmak için galeriyle iş birliği yaptı.
                                                                   D)  Kardeşine yakın olabilmek için gitmişti Kahramanmaraş’a.
        8.   (I) Türkiye’deki bir elektronik şirketinin yürüttüğü araştırmanın
            verilerine göre ülkemizde her yıl satılan bilgisayarların en az   E)  Öğretmeyi çok sevdiğim için öğretmenlik bölümlerini ter-
            üç katı cep telefonu satılıyor. (II) Cep telefonlarında 2000’in   cih ettim..
            başlarında küçük, hafif cihazlar gözde iken şimdilerde büyük
            ekran ve fonksiyonlu telefonlar moda durumda. (III) Gelişen
            teknolojinin değiştirdiği tüketici davranışları, her geçen gün
            mobil  cihaz  üreticilerini  yeni  modelleri  piyasaya  çıkarmaya
            zorluyor.  (IV)  Kullanıcı  ara  birimlerinin  erişimini  daha  hız-
            lı sağlamak ve daha kullanışlı kılmak için cep telefonlarının
            çevrim içi özellikleri de arttırılıyor. (V) Bütün bu baş döndü-
            rücü gelişmelere rağmen farklı modeller için ortak kullanımlı
            bir platformun kurulamaması, pazarın gelişmesine ayak bağı   11.   Başarı, çoğunlukla ötekiler pes ettikten sonra da ipe asılıyor
            oluyor.                                                olmaktır.

            Bu  parçadaki  numaralanmış  cümlelerle  ilgili  aşağıdaki-
                                                                   Aşağıdakilerden hangisi bu cümlede anlatılmak istenene
            lerden hangisi yanlıştır?
                                                                   anlamca en yakındır?
            A)  I. cümlede veriye dayalı karşılaştırma yapılmıştır.
                                                                   A)  Başarmak için kuvvetli bir başlangıç gerekmektedir.
            B)  II.  cümlede  toplumdaki  bir  beğeninin  değişiminden  söz
                                                                   B)  Hiçbir başarıya rastlantılar sonucu ulaşılamaz.
               edilmiştir.
                                                                   C)  Birlikte ulaşılan bir başarı kadar güzel hiçbir şey yoktur.
            C)  III. cümlede aşamalı bir durumdan söz edilmiştir.
                                                                   D)  Başarı disiplinli bir çalışmanın ürünüdür.
            D)  IV. cümlede amaç-sonuç ilişkisi vardır.
                                                                   E)  Herkesin bıraktığı yerde devam etmek başarının yolunu
            E)  V. cümlede bazı markaların niye gelişmediğine yönelik bir
                                                                      açar.
               saptama yapılmıştır.



         38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45