Page 38 - Matematik 10. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 38

30        MATEMATİK 10                                      Ortaöğretim Genel Müdürlüğü

          İki Fonksiyonun Bileşkesi ve Bir Fonksiyonun Tersi   Kazanım: 10.2.2.1. Bire bir ve örten fonksiyonlarla ilgili uygulamalar yapar.
          Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme.
          Genel Beceriler: Bilgi okuryazarlığı-bilim, mühendislik ve matematik okuryazarlığı, problem çözme.
          Etkinlik İsmi                      PARÇALARI BİRLEŞTİR                             20 dk.
          Amacı      Bir fonksiyonun bire bir ve örtenliğini grafik üzerinden yorumlayabilme.  Bireysel

          Nehir Öğretmen bire bir ve örten fonksiyonun tanımını verdikten sonra tahtaya numaralandırdığı aşağıdaki
          8 parça kartonu asarak öğrencisi Tuna'dan  :f -  , 7 5 " 6  , 1 10@ olarak tanımlı bire bir ve örten f fonksiyonu
                                                     @
                                               6
          oluşturacak parçaları seçmesini istemiştir.
                                           ^ -  , 37h

                                                               ^  , 24h
                               ^ -  , 44h
                                                                          ^  , 37h
                                     1         2                       3           4




                                ^ -  , 63h                                     ^  , 510h
                                                ^ -  , 52h
                                                              ^  , 05h
                           ^ -  , 71h                                     ^  , 48h
                                     5         6                       7           8



          Kartonlarda f fonksiyonunun koordinat düzleminde çizilmiş bazı parçaları ve bazı noktaları verilmiştir. Kar-
          tonların döndürülmeden, şekillerdeki gibi kullanılması gerekmektedir.

          Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

          1.  Tuna hangi parçaları hangi sırayla kullanmalıdır?
















          2.  Tuna'nın seçtiği kartonlarla oluşan fonksiyonun grafiğini çiziniz.


















          36
                                                                                      Hazırlayan:  Hülya KILIÇ
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43