Page 77 - FELSEFE 11 BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 77
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FELSEFE 11 34
3. ÜNİTE > 15. YÜZYIL-17. YÜZYIL FELSEFESİ Kazanım: 11.3.4. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesindeki örnek düşünce ve argümanları
Alan Becerileri: Sorgulama felsefi açıdan değerlendirir. a) F. Bacon’ın “Bilgi güçtür.” sözünün olumlu ve
olumsuz yönlerinin günlük hayattan örneklerle tartışılması sağlanır.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi DOĞA VE TEKNOLOJİ 30 dk.
Amacı 15-17. yüzyıl felsefesinin bilimsel gelişmeler altında tartışabilme. Grup
Yönerge F. Bacon’ın “Bilgi güçtür.” ifadesinin olumlu ve olumsuz yönlerinin günlük hayattan örneklerle tartı-
şılması için sınıf iki gruba ayrılır. İfadeyi birinci grup olumlu, ikinci grup olumsuz açıdan değerlen-
direcektir. Bunun için aşağıdaki aşamaları sırasıyla takip ediniz.
» Aşağıda verilen görselleri ve ifadeleri inceleyip onlar hakkındaki görüşlerinizi grup içinde belirleyiniz.
Görsel 3.11: Yalnız adam (Temsili) Görsel 3.12: Çevre kirliliği (Temsili) Görsel 3.13: Ameliyathane
“Doğa hiçbir zaman
“Doğayı izleyin.” kendi yasalarına karşı “Yapay zekâ insanlık
Bir Stoa Özdeyişi çıkmaz.” için en büyük
Leonardo da Vinci tehlikedir.”
Elon Musk
“Teknoloji, insanlardan “Çevre kirlenmesi denilen “İnsancıl düşünceleri-
daha üstün bir noktaya şey insanlığın kirlenmesiy- ne göre erdemli olmayı
gelecek ve insanları orta- le, yaşamın kirlenmesiyle
dan kaldıracak. Makineler, ilgilidir. İnsan, ruhsallığı- başarabilen kişi çileci
bir süre sonra insanlardan nın kirlerini yaşadığı dün- bir ermiş değil; aydın,
daha aktif olacak ve dünyayı yaya yansıtır. Dünyamız bilgili, insanları ve
yönetebilecek konuma iki plastik şişeyle ya da üç
gelecek.” konserve kutusuyla kirlen- dünyayı tanıyan bir
Stephen Hawking miş değildir.” bilgedir.” Konfüçyüs
Afşar Timuçin
75