Page 17 - Matematik 11. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 17

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                     MATEMATİK 11           10

             Trigonometrik Fonksiyonlar  Kazanım: 11.1.2.2. Kosinüs teoremiyle ilgili problemler çözer.
             Alan Becerileri: İlişkilendirme  Genel Beceriler: Problem çözme
             Etkinlik İsmi                            PATİKA YOL                                 20 dk.

             Amacı          Kosinüs teoremini günlük yaşam problemlerine uygulayabilme.          Bireysel
            Aşağıdaki şekilde verilen kroki, bir mahallenin kuş bakışı görüntüsüdür. Beyaz renkli yerler araçların
            gittiği yolları, yeşil renkli yerler çim alanları temsil etmektedir. A noktasında bulunan biri yeşil alan-
            lardaki yürüyüş yollarını kullanarak daha kısa yoldan D noktasına gidebilmektedir. A noktasında
            Ferhat Bey'in evi, C noktasında market, E noktasında okul ve G noktasında tren garı bulunmaktadır.
            Ferhat Bey bazı yolların uzunluklarını arabasında bulunan navigasyon cihazından aldığı veriler yar-
            dımıyla kaydederek aşağıdaki tabloyu oluşturmuştur.
                                                                                     F

                                                                                     60°
                                                                               E
                                 B                                                           G
                                                  C

                       A        150°                                    120°  D













                             Yol          AB       BC      CD       DE        EF      FG

                         Mesafe (km)       4      43        5        3        6        4



            Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

             1. Ferhat Bey'in evi ile market arasındaki en kısa yürüyüş yolunun kaç km olduğunu bulunuz.







             2. Market ile okul arasındaki en kısa yürüyüş yolunun araçların gittiği yoldan kaç km kısa olduğunu
                bulunuz.








             3. Okul ile tren garı arasındaki en kısa yürüyüş yolunun uzunluğunun km olarak hangi ardışık iki tam
                sayı arasında değer alacağını bulunuz.










                                                                                                    15
            Hazırlayan: Abdullah ÇETİNKAYA
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22