Page 21 - Matematik 11. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 21

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                     MATEMATİK 11           14

             Trigonometrik Fonksiyonlar  Kazanım: 11.1.2.3. Sinüs teoremiyle ile ilgili problemler çözer.
             Alan Becerileri: İlişkilendirme  Genel Beceriler: Problem çözme
             Etkinlik İsmi                         GERİ DÖNÜŞÜM                                  20 dk.

             Amacı      Sinüs teoremi yardımı ile farklı boyutlarda üçgenler oluşturabilme.      Bireysel
            Sürdürülebilir yaşam; bireylerin, toplumların ve dünyanın geleceği için kendimizi olduğu kadar doğa-
            yı ve tüm canlıları da düşünerek ihtiyacımız olan doğal kaynakları dikkatli ve verimli kullanmamızı
            gerektiren bir yaşam tarzıdır.
            Bunun için aşırı tüketimden kaçınmak, doğal malzemelerden yapılmış ürünleri tercih etmek ve geri
            dönüşüm projeleri yardımıyla atık malzemelerden tekrar kullanılabilir ürünler elde etmek hepimizin
            uygulayabileceği yöntemlerden bazılarıdır.




                                                                                      A
                                                                                      x
                                                                                              b



                                                                          y
                                                                     B               a               C
                                    1. Şekil                                         2. Şekil
            Mercan, bir arkadaşında görüp beğendiği 1. Şekil'deki gibi üçgen duvar rafını, evde bulunan ve işe ya-
            ramayan tahta parçaları ile kendisi yapmak istemektedir. Elindeki cetvel ve açıölçer yardımıyla tahta
            parçalarının uzunluklarını ve aralarında oluşan açıları ölçerek uygun açı ve uzunluktaki parçaları
            birleştirecektir. Öncelikle oluşturacağı üçgenin 2. Şekil'deki gibi taslağını çizip hesaplamalar yapacak-
            tır (Tahtaların genişliği ihmal edilecektir.). Mercan çizdiği taslak üçgenin BC kenarının uzunluğunu
                                          %
                                                              %
            a, AC kenarının uzunluğunu b,  BAC  nın ölçüsünü x,  CBA  nın ölçüsünü y olarak isimlendirip daha
            sonra bu harflerin yerine sayısal değerler yazıp hesaplamalarını yaparak üçgenleri oluşturmak iste-
            mektedir.
            Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
             1. Mercan'ın tabloda verdiği açı ve uzunluk değerlerine göre verilmeyen kenarları bularak boşlukları
                doldurunuz.
                          x                     y                     a                     b

                         30°                   45°                 70 2 cm               ...... cm
                         45°                   60°                 ...... cm             60 cm


             2. Mercan'ın çizdiği taslak üçgen, dar açılı üçgen ise aşağıda boş bırakılan yere uygun sayıyı yazınız.
                x =  45c ,  a =  80  cm ve  b =  402 cm olarak ölçülmüş ise y açısı ............ ° olur.







             3. Mercan'ın çizdiği taslak üçgen, geniş açılı üçgen olup  a =  50  cm ve  b =  30 cm olarak ölçülmüş ve
                y – x  90=  c ise tanx değerini hesaplayınız.








                                                                                                    19
            Hazırlayan: Betül HELVACIKARA AVCI
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26