Page 19 - Matematik 11. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 19

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                     MATEMATİK 11           12

             Trigonometrik Fonksiyonlar  Kazanım: 11.1.2.3. Sinüs teoremiyle ilgili problemler çözer.
             Alan Becerileri: İlişkilendirme  Genel Beceriler: Problem çözme
             Etkinlik İsmi                     AMAN KEDİ GÖRMESİN!                               15 dk.
             Amacı      Sinüs teoremini gerçek yaşam durumlarında kullanabilme.                  Bireysel

                                                    Görüş Açısı: Herhangi bir canlının görüş alanıyla ilgili
                                                    tek ve evrensel bir cevap vermek zordur. Bu nedenle bu
                                                    tür bilgiler canlıdan canlıya ciddi anlamda değişebilir.
                                                    Fakat  yine  de  bazı  araştırmaların  sonuçları  dâhilinde
                                                    genel bir çerçeve çizmek mümkün olabilir. Bu ortalama
                                                    değerlere bakacak olursak iki göz hesaba katıldığında
                 10°                        10°     insanın yatayda (göz ekseninde) yaklaşık 180 derecelik
                                                    bir görüş alanı vardır. Kediler ise 1. Şekil'deki gibi 200
                                                    derecelik bir açıyla görür. Yani kedilerin biraz daha geniş
                                                    bir görüş açısı vardır, kediler insanla kıyaslandığında
                                                    sağdan ve soldan 10 ar derece fazladan bir alanı görür.
                              180°                  2. Şekil'de A noktasında bulunan bir kedinin gözleri,
                                                    kedinin görüş açısı çizgilerinin üzerindeki B ve C
                              200°                  noktalarında duran bir  fare ve bir peynir modelleme
                             1. Şekil               yoluyla gösterilmiştir.
            Bu noktaların birleştirilmesi ile oluşan ABC üçgeninde B, C ve D doğrusal olmak üzere

              ^\
                    h
                                     @
                       5, AD = 6
             mABC = c 6       @   BC ve |AB| 100=   metredir. B noktasındaki fare, kedinin görüş alanına
            girmeden doğrusal olarak ilerleyip D noktasından da geçerek C noktasındaki peyniri alıp aynı yoldan
            yuvasına dönmek istiyor (Kedinin gözleri arasındaki mesafe önemsenmeyecektir.).


                                                                                  B
                                                                      5°

                                            D                  100
                                        C


                                                     180°
                                              A







                                                       2. Şekil
            Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
             1. Farenin B noktasından çıkıp D noktasına varana kadar alacağı yolun kaç metre olduğunu bulunuz
                ( sin85 ,  0,99  alınız.).
                      c



             2. Farenin peyniri alıp B noktasında bulunan yuvasına dönene kadar alacağı toplam yolun kaç metre
                olduğunu bulunuz (Kareköklü çıkan sayılarda kareköklü sayıyı kendisine en yakın tam sayıya yuvar-
                layarak işlem yapınız. Örneğin  10 sayısı 3 ile 4 arasında olup 3 e daha yakın olduğundan 3 olarak
                alınır.  sin15 ,  0,25vesin75 ,  0,96 ).
                           c
                                         c
                                                                                                    17
            Hazırlayan: Yasemin YARDIM
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24