Page 230 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 230

112       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




           Ancak, ergenlerin bilişsel ve duyuşsal alanlarında pek çok olumlu etkiye sahip tarihsel romanların
           bazı olumsuz etkileri de söz konusudur. Tarihsel romanların eğitimsel açıdan olumsuzlukları ya da
           sınırlılıklarının en başında, tarihsel roman okuyan çocuğun sürekli olarak muhayyilesine yöneldiği
           için bazı konuların gerçek/hayal ayrımında yanılgıya düşmesi ihtimali gelir. Bu durum, esas unsurla-
           rı hayale dayanan tüm sanatsal ürünler için geçerli olmasına rağmen, tarihsel romanlarda tarihsellik
           ve kurgusallık iç içe geçtiği için hayal/gerçek karmaşasının yaşanması belki biraz daha fazla olabilir.
           (…)

                                                            Ahmet Şimşek, Tarihsel Romanın Eğitimsel İşlevi


          1.  Makalede tarihsel romanın iki ayrı tanımı verilmiştir. Tarihsel romanı siz nasıl tanımlarsınız?











          2.  Metinde  gençlerin tarihsel  romana  yönelmelerinin  sebepleri verilmiştir.  Bu sebeplerden hangisi
             veya hangileri sizin tarihsel romana yönelme sebebiniz olabilir? Yazınız.












          3. a)  Makalede yer alan Tarihsel romanda insanların hislerinin tasviri gibi insancıl ayrıntılar vardır.
                cümlesini yorumlayınız.








             b)  Tarihî bir gerçekliğin, tarih kitaplarında ve edebî eserlerde ele alınmasında ne gibi farklılıklar
                vardır? Açıklayınız.








          4.  Makalede tarihsel romanın gençler üzerindeki hangi olumsuz etkisinden söz edilmiştir? Tarihsel
             romanın gençler üzerinde başka bir olumsuz etkisi olabilir mi? Yorumlayınız.












          228
                                                                                   Hazırlayan: Bahar ONUKSOY
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235