Page 230 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 230
112 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Ancak, ergenlerin bilişsel ve duyuşsal alanlarında pek çok olumlu etkiye sahip tarihsel romanların
bazı olumsuz etkileri de söz konusudur. Tarihsel romanların eğitimsel açıdan olumsuzlukları ya da
sınırlılıklarının en başında, tarihsel roman okuyan çocuğun sürekli olarak muhayyilesine yöneldiği
için bazı konuların gerçek/hayal ayrımında yanılgıya düşmesi ihtimali gelir. Bu durum, esas unsurla-
rı hayale dayanan tüm sanatsal ürünler için geçerli olmasına rağmen, tarihsel romanlarda tarihsellik
ve kurgusallık iç içe geçtiği için hayal/gerçek karmaşasının yaşanması belki biraz daha fazla olabilir.
(…)
Ahmet Şimşek, Tarihsel Romanın Eğitimsel İşlevi
1. Makalede tarihsel romanın iki ayrı tanımı verilmiştir. Tarihsel romanı siz nasıl tanımlarsınız?
2. Metinde gençlerin tarihsel romana yönelmelerinin sebepleri verilmiştir. Bu sebeplerden hangisi
veya hangileri sizin tarihsel romana yönelme sebebiniz olabilir? Yazınız.
3. a) Makalede yer alan Tarihsel romanda insanların hislerinin tasviri gibi insancıl ayrıntılar vardır.
cümlesini yorumlayınız.
b) Tarihî bir gerçekliğin, tarih kitaplarında ve edebî eserlerde ele alınmasında ne gibi farklılıklar
vardır? Açıklayınız.
4. Makalede tarihsel romanın gençler üzerindeki hangi olumsuz etkisinden söz edilmiştir? Tarihsel
romanın gençler üzerinde başka bir olumsuz etkisi olabilir mi? Yorumlayınız.
228
Hazırlayan: Bahar ONUKSOY