Page 244 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 244

119       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          1.  Söz gelişi “cümle”yi, cümlenin ögelerini iyi bilmeyen bir öğrenci yabancı dillerdeki “aktif, pasif” konu-
             sunu öğrenemez. Bu tür örnekler daha çoğaltılabilir.
             Yazarın bu ifadesine siz hangi örnekleri verebilirsiniz?













          2.  Genel  olarak okullarımızdaki yabancı dil öğretiminden beklenen verimin  alınamadığı da bir gerçektir.
                                                                                            Yüklem
             Bu cümlede yüklem, sıfat tamlaması olduğu için bir sözcük grubudur. Siz de metinden bulacağınız,
             yüklemi sıfat tamlaması olan iki cümle yazınız.














          3.  Başarılı bir yazılı anlatım için göz önünde tutulması gereken temel noktalar  / vardır.
                                           Özne                                 Yüklem
             Kendi dilimizi iyi öğrenmenin ve yeterli bir yazılı anlatım becerisi kazanmanın önemli bir yararı da /
                                                  Özne

             yabancı dil öğrenmede  / kendini  gösterir.
                  Zarf Tümleci         Yüklem

             Metinden alınan bu cümlelerin öge sıralamasıyla özdeş birer cümle yazınız.













          4.  Metinde olağanüstü sözcüğündeki “üst”, önündeki sözcüğe bitişik yazılmıştır. Bu durumun nedenini
             belirterek ayrı ve bitişik yazıldığı durumlara örnek olabilecek birer cümle yazınız.












          242
                                                                                   Hazırlayan: E. Bahar GÖKER
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249