Page 492 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 492

242       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          aktarılamayacağı, bu görevin yalnızca ders kitaplarına verilemeyeceği ortadadır. Edebî eserler, sanat
          eserleri, filmler, görsel ve işitsel vasıtalar tarihi anlatmada daha etkili bir yol gibi geliyor.

                                                              Emre Özgül, Tarihi Edebî Bir Dille Anlatmalıyız

          Kelime Dağarcığı:
          bilahare: Sonra, sonradan, daha sonra, sonraları. cidar: Duvar. eter: Oksijenli asitlerin alkollerle birleşmesinden oluşan
          sıvılar. mahrem: Başkalarından saklanan, başkaları tarafından görülmesi, bilinmesi, duyulması istenmeyen, gizli. safran: Sarı
          boyalı. sukutuhayale uğramak: Hayal kırıklığı yaşamak. umman: Okyanus. vehmetmek: Yersiz korkuya, kuşkuya düşmek,
          kuruntuya kapılmak, evhamlanmak.

          1.  Mülakata metnin ana düşüncesini ifade eden bir başlık belirleyiniz. Mülakata koyduğunuz başlığı
              hangi gerekçelerle tercih ettiğinizi ifade ediniz.









          2.  İskender Pala’nın İnsanoğlunun bıraktığı her iz bir sonraki kuşağın yolunu aydınlatır. Yeni kuşağın
              yapması gereken bu izleri doğru yorumlamaktır. sözünün metnin vermek istediği ana düşünceye
              katkısı nedir?




















          3.  İskender Pala Tarihin, ders kitaplarıyla aktarılamayacağı, bu görevin yalnızca ders kitaplarına ve-
              rilemeyeceği ortadadır. düşüncesinde olduğunu ifade etmektedir. Yazarın bu düşüncesine dair yo-
              rumlarınız nelerdir?









          4.  Metinde geçen “kimlik edinme ihtiyacı” ifadesinin sizde çağrıştırdıklarını anlatan bir paragraf
              yazınız.















          490
                                                                                     Hazırlayan: Ahmet YALÇİN
   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497