Page 492 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 492
242 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
aktarılamayacağı, bu görevin yalnızca ders kitaplarına verilemeyeceği ortadadır. Edebî eserler, sanat
eserleri, filmler, görsel ve işitsel vasıtalar tarihi anlatmada daha etkili bir yol gibi geliyor.
Emre Özgül, Tarihi Edebî Bir Dille Anlatmalıyız
Kelime Dağarcığı:
bilahare: Sonra, sonradan, daha sonra, sonraları. cidar: Duvar. eter: Oksijenli asitlerin alkollerle birleşmesinden oluşan
sıvılar. mahrem: Başkalarından saklanan, başkaları tarafından görülmesi, bilinmesi, duyulması istenmeyen, gizli. safran: Sarı
boyalı. sukutuhayale uğramak: Hayal kırıklığı yaşamak. umman: Okyanus. vehmetmek: Yersiz korkuya, kuşkuya düşmek,
kuruntuya kapılmak, evhamlanmak.
1. Mülakata metnin ana düşüncesini ifade eden bir başlık belirleyiniz. Mülakata koyduğunuz başlığı
hangi gerekçelerle tercih ettiğinizi ifade ediniz.
2. İskender Pala’nın İnsanoğlunun bıraktığı her iz bir sonraki kuşağın yolunu aydınlatır. Yeni kuşağın
yapması gereken bu izleri doğru yorumlamaktır. sözünün metnin vermek istediği ana düşünceye
katkısı nedir?
3. İskender Pala Tarihin, ders kitaplarıyla aktarılamayacağı, bu görevin yalnızca ders kitaplarına ve-
rilemeyeceği ortadadır. düşüncesinde olduğunu ifade etmektedir. Yazarın bu düşüncesine dair yo-
rumlarınız nelerdir?
4. Metinde geçen “kimlik edinme ihtiyacı” ifadesinin sizde çağrıştırdıklarını anlatan bir paragraf
yazınız.
490
Hazırlayan: Ahmet YALÇİN