Page 496 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 496

244       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




          Bir iki isim veremez misiniz?
          O zaman tercih olur ve ötekiler buna kızarlar.

                                                                                                                                    Etem Çalık, Edebî Mülakatlar

          Kelime Dağarcığı:
          abajur: Genellikle üzeri siperli masa lambası veya ayaklı lamba. etajer: Raflı, taşınabilir, küçük dolap. küttedek: Birdenbire
          “küt” diye ses çıkararak. muhit: Çepeçevre kuşatan, etrafını çeviren, çevreleyen ihata eden (şey). muntazaman: Düzenli
          olarak. müsvedde: Yazı taslağı, karalama. mütemadiyen: Ara vermeden, sürekli olarak, mütemadi. nam-ı müstear: Bir kim-
          senin tanınmamak için kendi adı yerine kullandığı takma isim, takma ad. şâyân-ı dikkat: Dikkate değer.

          1.  Yazarın, metinde öyküleyici, betimleyici ve açıklayıcı anlatım biçimlerini kullanması metnin anla-
              tımını nasıl etkilemiştir?










          2.  Memduh Şevket Esendal, Bu nam-ı müstearlardan birkaçını söyler misiniz? sorusuna bir cevap ver-
              miş olsaydı düşünceyi geliştirme yollarından hangisine başvurmuş olurdu? Niçin?










          3.  Okuduğunuz metinde geçen Türk hikâye sanatı kendi kendisini bulmuş mudur? sorusunu siz cevap-
              lasaydınız düşüncelerinizi açıklamak, okuyucuyu buna inandırmak için hangi anlatım biçimlerini
              ve düşünceyi geliştirme yollarını kullanırdınız? Açıklayınız.











          4.  Öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimlerini kullanarak ileride yapmak istediğiniz meslekteki ilk
              gününüzü bir paragrafla anlatınız.





















          494
                                                                                     Hazırlayan: Ahmet YALÇİN
   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501