Page 538 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 538
265 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
1. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerin sırasıyla:
a) Dil ve anlatım kusurlarını (anlatım bozukluğu) tespit ediniz.
b) Anlatım bozukluklarının nedenini belirtiniz.
c) Anlatım bozukluğunu gidererek cümleleri yeniden yazınız.
Her yılın ayı çay işlenmez ki!
Anlatım bozukluğunun nedeni: ……………………………………………………………………….
Cümlenin düzeltilmiş hâli: …………………………………………………………………………….
Bilmem, bu kadar güzel grubu dünyanın neresinden seyretmek mümkün.
Anlatım bozukluğunun nedeni: ……………………………………………………………………….
Cümlenin düzeltilmiş hâli: …………………………………………………………………………….
Sanki alevden bir küre Karadeniz’in düz ufuk hattına oturtulmuş gibi…
Anlatım bozukluğunun nedeni: ……………………………………………………………………….
Cümlenin düzeltilmiş hâli: …………………………………………………………………………….
2. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerin sırasıyla:
a) Yazım yanlışlarını tespit ediniz.
b) Yazım yanlışlarını gidererek cümleleri yeniden yazınız.
Bu da ekonomik olmaz. Her yılın ayı çay işlenmez ki! Sonra boş kalır makinalar!
Yazımı yanlış olan sözcük ya da sözcükler: …………………………………………………………
Cümlenin yazım yanlışı düzeltilmiş hâli: ……………………………………………………………
Bilmem, bu kadar güzel grubu dünyanın neresinden seyretmek mümkün.
Yazımı yanlış olan sözcük ya da sözcükler: …………………………………………………………
Cümlenin yazım yanlışı düzeltilmiş hâli: ……………………………………………………………
3. Metinde kullanılan uzun çizgi (—) işaretinin kullanım amacı nedir? Metinde uzun çizgi işareti
yerine hangi işaret kullanılabilirdi?
536
Hazırlayan: Veysel BALCI