Page 25 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 25

10        TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          2.  Okuduğunuz metin, görsellerle desteklenmiş olsaydı görsellerin metne nasıl bir etkisi olurdu?







          3.  Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki görsellerin sizde oluşturduğu çağrışımlarla ilgili,


               1                                          2














              a) Her bir görsel için altı anahtar kelime belirleyiniz.





              b) Belirlediğiniz anahtar kelimeleri kullanarak görselleri betimleyiniz.









             2. Yönerge  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları cevaplayınız.



            Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Bölümü “Desen” dersi final projesi için
            öğrencilerden Kafka’nın “Dönüşüm” adlı eserini, anlatılanın özeti olacak şekilde görselleştirmeleri
            istenmiştir. Bu doğrultuda kitapların özetleri atölyede öğrencilerle birlikte okunmuştur. Ardından
            öğrencilerin eser hakkındaki yorumlarını ifade edebilecekleri kompozisyona ulaşabilmeleri için her
            türlü tekniği ve dijital teknolojiyi kullanmaları serbest bırakılmıştır. Bir hafta sonra derse okumuş
            oldukları romanı anlatan çizimleriyle gelen öğrencilerle çalışmaları hakkında kritikler yapılmıştır.

                                          Dr. Mehtap Pazarlıoğlu Bingöl, Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü.



          4.  Yazınsal bir yapıtın görsel bir yapıta dönüştürüldüğü bu projenin öğrencilere katkısı neler olabilir?





          5.  Böyle bir proje hangi amaçla verilmiş olabilir? Açıklayınız.









                Karekod
          24     Alanı
                                                                                      Hazırlayan: Oya DURAN
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30