Page 26 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 26

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12          11

             1.ÜNİTE> Giriş  Kazanım A.4.6: Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Okuma Becerisi

             Etkinlik İsmi                        Metin ve Ötesi                                     25 dk.
             Amacı      Metinde yer alan görsel unsurların metinle ilişkisini belirleyebilme.            Bireysel

              Yönerge  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları cevaplayınız.
                     (Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)



                                    Çocuk Kitaplarının Çocuk Gelişimine Katkıları




























               (…)

               Kitap, çocuk ruhu için vazgeçilmez bir ilaçtır lakin doğru zamanda, doğru dozajda verilmeli, gelişim
               aşamaları asla göz ardı edilmemelidir. Çocuğun gelişim evresine uygunluk kitap tercihinin sıradan
               bir işlem olmadığını göstermesi bakımından önemlidir. Çocuk ve kitap ilişkisinin zedelenmeden
               ilerleyebilmesi için çocuğu iyi tanımak gerekir. İtiraf etmeliyiz ki; bu oldukça meşakkatli bir iştir
               çünkü tanımak asla tek boyutlu gerçekleştirilemez zira çocuk gelişimi çok boyutludur. Çocuk gelişi-
               mi sadece biyolojik değil aynı zamanda bilişsel, psikolojik ve sosyolojik boyutludur. Yani gelişim hem
               içten dışa hem de dıştan içe doğru bir seyir takip etmektedir.

               Çocuğun önce kendisini sonra dünyayı tanıyabilmesi için iyi bir bilişsel düzeye ulaşmış olması ge-
               rekmektedir. Çocuğun sonraki ödevi, kendini ve dünyayı sevmektir. Bunun için kendini bir birey
               olarak ortaya koyabilmeye, “ben” olmaya ihtiyacı vardır. Son olarak da en zor ödevi geçer karşısı-
               na; toplumun bir parçası olabilmek. Ben olmayı başarabilmenin sancısı dinmeden yeni bir sancıyla
               boğuşmak zorunda kalmak, çocuğun psikolojik ve sosyolojik gelişimine ket vuracaktır, bu nedenle
               çocuğa bu yolda refakat edecek önemli bir yardımcıya kesinlikle ihtiyaç vardır. Bu refakatçilik göre-
               vini ise kitabın en iyi şekilde yapacağı kanısındayız ve bu savımızı üç alt başlıkta gerekçelendirmeye
               çalışacağız.

               (…)
                                       Fahriye ÇAKIR, Çocuk Edebiyatına Psikopedegojik ve Sosyopedagojik Yaklaşım










                                                                                                    25
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31