Page 39 - Biyoloji 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 39

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                            BİYOLOJİ 9      18

             1.ÜNİTE > Yaşam Bilimi     Kazanım 9.1.2.1. Canlıların yapısını oluşturan organik ve inorganik bileşikleri açıklar.
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Değişkenleri Belirleme, Tahmin Etme, Deney Tasarlama Becerisi

             Etkinlik İsmi                       KARBONHİDRATLAR                                20 dk
             Amaçları   Karbonhidratların çeşitleri ve yapı taşlarıyla ilgili deney tasarlayabilme  Bireysel


              Yönerge  Karbonhidratların çeşitleri ve yapı taşlarıyla ilgili yapılan çalışmayı inceleyerek  soruları cevaplayınız.

            Bir biyoloji öğretmeni, bitki ve hayvan hücrelerinin parçalanmasıyla özütler elde edebileceği ile ayı-
            raçların ilgili maddenin varlığında renk değiştirebildiği bilgisini veriyor. Sonrasında öğrencilerinden
            polisakkarit ve disakkaritlerin yapı taşlarını belirlemesini ve bu karbonhidratların hangilerinin bitki-
            sel hangilerinin hayvansal kaynaklı olduğunu bulmalarını istiyor. Öğrencilerini laboratuvara götüre-
            rek aşağıdaki gibi farklı içerikler bulunduran 12 farklı deney tüpünü kullanarak deneyler tasarlama-
            larını istiyor.




                       1            2            3             4            5            6









                    B tk  hücre  Hayvan hücre   N  asta   N  astayı gl koza  N  asta   Maltoz
                      özütü        özütü                  kadar s nd ren   ayıracı
                                                            enz mler


                       7            8            9            10           11           12









                     Sükroz        Laktoz      Sükraz        Gl koz       Fruktoz      Galaktoz
                                                enz m        ayıracı      ayıracı       ayıracı


              1.  “Bitki hücrelerinde nişasta sindiren enzimler bulunmaktadır.” hipotezini test etmek isteyen bir öğ-
                renci nasıl bir tahminde bulunabilir? Bu tahmini test edici nasıl bir deney tasarlayabilir?























                                                                                                    37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44