Page 208 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 208
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 174
Üçgenlerin Yardımcı Elemanları Kazanım: 9.4.3.4. Üçgenin çeşidine göre yüksekliklerinin kesiştiği noktanın konumunu belirler.
Alan Becerileri: Akıl yürütme, ilişkilendirme, iletişim Genel Beceriler: Bilgi okuryazarlığı- bilim, mühendislik ve matematik okuryazarlığı
Etkinlik İsmi MUSTAFA BEY'İN BAHÇESİ 10 dk.
Amacı Üçgenin çeşidine göre yüksekliklerinin kesiştiği noktanın konumunu bularak hesaplamalar yapabilme. Bireysel
A
D
A
B 1. Şekil C B 2. Şekil C
&
Mustafa Bey, köyde bulunan evine yakın 1. Şekil'deki ABC biçimindeki bahçesinde sebze ekimi yapmaktadır.
D noktasındaki fıskiyenin konumu bahçenin diklik merkezidir. Bu bahçenin AB@ kenarının uzunluğu 15 m,
6
6 AC@ kenarının uzunluğu 20 m olup tam sayı olan BC@ kenarının uzunluğu ise bilinmemektedir.
6
Ektiği sebze çeşidini artırmak için bahçesini büyüten ve fıskiyenin yerini değiştiren Mustafa Bey, bahçesini
2. Şekil'deki gibi düzenlemiştir. 2. Şekil'deki bahçenin diklik merkezi fıskiyenin bulunduğu P noktasıdır.
• 2. Şekil'de fıskiyenin AB@ kenarına en kısa uzaklığı 10 m, C köşesinin fıskiyeye uzaklığı 26 m dir.
6
%
%
• 2. Şekil'de P noktasındaki fıskiyenin A,B ve C köşeleriyle oluşturduğu BAP ve PAC nın ölçüleri eşittir.
Yukarıdaki görsele ve verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları sırasıyla cevaplayınız.
1. 1. Şekil'deki bahçenin çevresi tel örgüyle çevrilmek istenirse en az kaç metre tel örgüye ihtiyaç
duyulur?
2. Tel örgünün metresi 20 Türk lirası olduğuna göre 1. Şekil'deki bahçenin çevresini tel örgüyle çevirmek
Mustafa Bey'e en fazla kaç Türk lirasına mal olur?
3. Mustafa Bey 2. Şekil'de B köşesinden fıskiyeye ve fıskiyeden AB kenarına su yolu yapmak istediğinde
yapılan en kısa yol kaç metre olur?
207
Hazırlayan: Mehmet KAYACIER