Page 3 - Fen Lisesi Matematik 9 | Kümeler
P. 3

KÜMELER

              9.2.1. KÜMELERDE TEMEL KAVRAMLAR




                  Etkinlik









































                      Sınıflar arası yapılacak bilgi yarışması için 9/A sınıf öğretmeni; matematik, edebiyat ve fizik öğret-
                   menlerinden başarılı en az üç öğrenci ismi vermelerini istiyor.
                     •   Matematik öğretmeni   : Duru, Ahmet, Umut, Arzu
                     •   Edebiyat öğretmeni    : Mustafa, Duru, Umut, Serap
                     •   Fizik öğretmeni       : Batu, Arzu, Umut, Duru, Hülya’yı seçiyor.

                      Sizce matematik, edebiyat ve fizik öğretmenlerinin farklı isimler vermelerinin nedeni ne olabilir?
                      Başarı kriteri verilmiş olsaydı öğretmenlerin önerdiği öğrenciler değişir miydi?
                      Bir gruba ait olan ya da olmayan nesnelerin iyi tanımlanmış olmasından ne anlarsınız?

                      Matematiksel açıdan kümeyi oluşturan ögelerin iyi tanımlanması gerektiği akla gelen ilk husustur.
                   İyi tanımlama topluluğa neyin dâhil edilip edilmeyeceğinin açık olarak belirtilmesi, kişilere göre seçe-
                   neklerin değişiklik göstermemesidir.




















                                                                                        Fen Lisesi Matematik 9 | 43
   1   2   3   4   5   6   7   8