Page 1 - Fen Lisesi Matematik 9 | Denklemler ve Eşitsizlikler
P. 1
SAYILAR VE CEBİR
9.3. DENKLEMLER ve EŞİTSİZLİKLER
Neler Öğreneceksiniz? Denklem ve Eşitsizlikleri
Öğrenmek Neden Önemlidir?
• Sayı kümelerini (doğal sayılar, tam sayılar, • Tam sayılar ve rasyonel sayılar, insanla-
rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve ger- rın yaşadığı çevrede karşılaştığı olay ve
çek sayılar) ve bu kümeler arasındaki iliş- durumları doğru biçimde ölçmesinde ve
kiyi, tanımlayabilmesinde yeterli olmamıştır.
• Gerçek sayılar kümesindeki işlemlerin Daha ayrıntılı ve güvenilir bilgilere ulaşa-
özelliklerini, bilmek için farklı sayı kümelerine ihtiyaç
• Bölme algoritması, bölünebilme kuralları duyulmuştur.
ve EBOB, EKOK uygulamalarını, • Ülkemizdeki bölgesel sıcaklık değerlerin-
• Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli deki sapmalarda, üretim miktarlarındaki
denklem ve eşitsizlik sistemlerinin özellik- hata payı hesaplamalarında mutlak değer-
lerini, bunların çözüm kümelerini analitik li denklemler ve eşitsizlikler kullanılmakta-
düzlemde göstermeyi ve kartezyen çarpı- dır.
mını, • Bunun yanında çok büyük veya çok küçük
• Mutlak değer kavramını, mutlak değerli sayıları içeren durumlarla ilgili ifadelerde
denklem ve eşitsizliklerin çözüm kümele- üslü denklemler kullanmak, işlemleri ko-
rini bulmayı, laylaştırmaktadır.
• Üslü ve köklü ifadeleri içeren denklemlerle • Günlük hayattaki boy kilo karşılaştırmala-
ilgili uygulamaları yapmayı, rında, nesnelerin maketlerinin yapımında
oran ve orantı kavram ve hesaplamaları
• Oran ve orantı (doğru ve ters orantı) kav- kullanılmaktadır.
ramlarını ve bunların çözüm yöntemlerini,
altın oran kavramını, bunlarla ilgili günlük • Gerçek hayatta karşılaşılan problemlerin
hayat problemlerini modellemeyi ve çöz- çözümünde denklem veya eşitsizlikleri
meyi, kullanmak, denklemi anlamayı ve yorum-
lamayı kolaylaştıracağından çözüme ulaş-
• Farklı problem türleriyle ilgili (sayı, kesir, mada fayda sağlayacaktır. GSM operatör-
yaş, yüzde, kâr zarar, faiz, karışım, hareket, lerinin tarifelerinden uygun ve ekonomik
işçi havuz vb.) bilgileri yorumlamayı ve olanı seçmek, alışveriş merkezlerindeki in-
çözmeyi, birimler arası dönüşümleri öğre- dirimlerden kârlı olanları belirlemek bun-
neceksiniz. lara örnek olarak gösterilebilir.
Fen Lisesi Matematik 9 | 87