Page 132 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 132

2. İşletmeler Açısından Kalite: İşletmeler, kendi üretim standartlarını bazen
          kendileri koyar. Bu standartlara uymayan ürünleri, kalitesiz veya defolu olarak ayırır,
          bunların satışlarını ayrıca gerçekleştirir. İşletme tarafından küçük bir dikiş hatası nede-
          niyle kalitesiz kabul edilen bir pantolon, müşteri açısından kaliteli olarak algılanabilir.
                 3. Çeşitli Kurum ve Kuruluşlar Açısından Kalite: Birinci ünitede de bah-
          sedildiği gibi TSE, CE veya diğer bazı kurum ve kuruluşlar ürünlerin veya hizmetlerin
          kalite standartlarını belirleyebilir.
                 İşletmeler, üretimleri esnasında her üç açıdan da kaliteye önem vermelidir.


            24. ETKİNLİK

                 Çevrenizde defolu ürünler satan mağaza var mı? Mağazalar, defolu oldu-
          ğu hâlde bu malları neden satmaktadır? Tartışınız.



           5. İNSAN KAYNAKLARI



                 KONUYA BAŞLARKEN

               •  İşletmelerin yapacakları faaliyete uygun personel alımlarının işletmeye ne gibi
                 faydalar sağlayacağını tartışınız.
               •  İşletmeler çalışanlarından yüksek verim alabilmek için neler yapmalı? Düşün-
                 celerinizi açıklayınız.
               •  Çalışanların performanslarının işletme tarafından belli aralıklarla değerlendiril-
                 mesi ve bu değerlendirme sonuçlarının çalışanlara yansıtılmasının sonuçlarını
                 tartışınız.
                 5.1. İşletmenin Niteliğine Uygun Personel Seçimi
                 Satılan malların ürün çeşidi ve markaları aynı olduğu hâlde aralarındaki fiyat
         farkının hangi nedenlerden kaynaklandığını tartışınız. İnsan kaynakları yönetimine önem
         veren ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de artık insana değerli bir kaynak gözüyle ba-
         kılmaktadır. İşletmelerde insan kaynakları birimleri oluşturulmaya başlanmıştır. Çünkü
         işletmeler için en değerli varlık insan kaynağıdır. İşletmelerin teknolojileri birbirine ben-
         zese de onları farklı kılan tek unsur çalışan ve yöneten insanlardır.
                 İnsan kaynakları, işletme hedefleri doğrultusunda çalışanların bilgilendirilmesi,
         eğitilmesi, uygun bir ortamda verimli olarak çalıştırılması, motive edilmesi, ödüllendiril-
         mesi, geliştirilmesi ve ortak hedeflere yönlendirilmesinden sorumludur. İşletmeler, finan-
         sal sermaye ile değil, insan sermayesi ile daha büyük rekabet gücü elde edebilmektedir.



                                           130
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137