Page 28 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 28

14      DERSİN ADI 9



             Yukarıdaki sorulara verilen cevaplar bir kavramı ya da nesneyi "tanımlamaya" yönelik birer ipucu
             niteliğindedir. Buradan yola çıkarak "tanım" kavramını açıklayınız.

             Tanım:


         4.  Aşağıdaki geometrik şekilleri anlatan tanımları altlarında verilen boşluklara yazınız.















          2. Yönerge: Aşağıda bir sınıftaki etkinlik çalışması sonucunda öğrencilerin yazmış olduğu önermeler
                                  verilmiştir. Bu önermelerin hangilerinin bir nesne ya da kavramın tanımına  örnek olduğunu
                               hangilerinin tanıma örnek olmadığını nedenleriyle altlarında verilen boşluklara yazınız.

             Ahmet: “İnsan düşünen ve konuşan cisimdir.”




             Mehmet: “Sevgi, kıvılcım gibi bir şeydir.”



             Ceren: “Televizyon; bir ekranı bulunan, farklı ebatlarda üretilen, elektrikle çalışan, kumandası olan
             bir elektronik alettir.”


             Dilek: “Tek, çift olmayan şeydir; çift, tek olmayan şeydir.”




             Mahmut: “Bilim fiziki ve doğal evrenin yapısının ve hareketlerinin incelenmesini kapsayan entelek-
             tüel ve pratik çalışmalar bütünüdür.”



             Hatice: “İçinde en az bir değişken bulunan ve değişkenin bazı değerleri için doğru olan eşitliklere
             denklem denir.”














          26
                                                                                Hazırlayan:  İsmail Hakkı ÜSTÜNEL
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33