Page 31 - Matematik 11 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 31
4 MATEMATİK 11
Örnek 4:
A ABD ve BDC birer dik üçgen,
6 BA = 6 AD@ ,
@
a
@
6 BC = 6 DC@,
%
mDBC = 35c ,
i
_
%
mDAC = a
i
_
B D olduğuna göre a nın kaç derece olduğunu bulunuz.
35c
(Cevap: 35c)
C
3. Yönerge
İç Açı:
Tahtaya bir çember ve çemberin içine birbirini kesen iki kiriş çizilir.
%
%
E » Köşesi çemberin iç bölgesinde yer alan BAC ve DAE
C
açıları iç açılardır.
K A
a L » 6 CD@ ve BE@ kiriştir.
6
) (
B » BKCveDLE yaylardır.
O
D
) (
% % m BKC + m DLE h
^
h
^
Yukarıdaki şekilde m BAC = m DAE = 2 olduğu belirtilir.
_
_
i
i
Aşağıdaki örneğin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmen tarafından gerçekleştirilir.
Örnek 5:
C A, B, C, D, K ve L noktaları çember üzerindedir.
) 5 , c
h
^
K mCKD = ^ x - 30h
B E %
_
i
mCAD = ^ 2 xh , c
L _ % i x +
D mBDA = ^ 10 c h
A ^ x + 10 c h olduğuna göre CED açısının ölçüsünü bulunuz.
^ 2 x c h (Cevap: 100c)
M
30