Page 100 - Sanat Tarihi -12
P. 100

3.          İLK ÇAĞ’DA DOĞU AKDENİZ HAVZASI UYGARLIKLARI VE BİZANS
             ÜNİTE




                                                               Klasik Dönem’deki vazo resimleri üzerlerindeki
                                                           şekillerin  zarifliği  ve  çeşitliliği,  inceliği,  kompozis-
                                                           yonlarının zenginlik ve uyumuyla dikkat çekmektedir.
                                                           Bu dönemde yapılan Yunan vazoları Akdeniz dünya-
                                                           sına yayılmışsa da Roma işgaliyle tamamen ortadan
                                                           kalkmıştır.

                                                               Helenistik Dönem’de Büyük İskender’in portreleri,
                                                           dönemin  büyük  savaşları  tablolar  hâlinde  resmedil-
                     Görsel 3.98          miştir. İskender Mozayiği  ve İssos Savaşı’nda İskender ile Dareios’un
                     İskender Mozaiği
                                          (Daryus) karşılaşmasını anlatan mozaik resim Helenistik Dönem’in en
                                          önemli eserleridir (Görsel 3.98).
                   Etkinlik


               Aşağıda Yunan heykel sanatına ait heykel örnekleri ve dönemlerin özelliklerini belirten cümleler karışık
               olarak verilmiştir. Heykelleri inceleyerek cümlelerin sonuna ve heykellerin altına ait oldukları dönemin
               adını örnekteki gibi yazınız.









































               1- Heykeller genelde hareketsiz görünümlüdür. ( Klasik Dönem )
               2- Duyguları dışa yansıtan yüz ifadeleri vardır. (. . . . . . . . . . . . . . )
               3- Ana tipler  kuros (erkek) ve kore (kadın) heykelleridir. (. . . . . . . . . . . . . . )
               4- Yüz ve vücut öne bakar (frontal) pozisyondadır. (. . . . . . . . . . . . . . )
               5- Heykellerde hareketli pozisyonlar işlenmeye başlanmıştır. (. . . . . . . . . . . . . . )
               6- Sanatçılar eserlerine imza koymuşlardır. (. . . . . . . . . . . . . . )
               7- Hareketli heykellere realistik heyecan katılmıştır. (. . . . . . . . . . . . . . )
               8- Heykellerde yüz ve eller farklı yönlere bakar, vücut asimetrik bir pozisyonda ve eğilip bükülmüştür. (. . . . . . . . . . . . . . )



            100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105