Page 14 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | 1.Ünite
P. 14
1 ÜNİTE
YAZARIN BİYOGRAFİSİ
BİYOGRAFİ
KEMAL YAVUZ (1947-… ): Ermenek’te doğdu. İlk ve orta öğrenimini Konya’da ta-
mamladı. Eğitimine İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde de-
vam etti. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde başladığı doktora çalışma-
sını 1979’da bitirerek doktor unvanını aldı. 1982’de yardımcı doçent, 1983’te de
Yeni Türk Dili alanında doçent oldu. 1989’da Eski Türk Edebiyatı profesörü olarak
İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde göreve başladı. Aynı yıl
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Edebiyatı Ana Bilim Dalı Başkanlı-
ğı görevini üstlendi. Hâlâ bu görevi sürdürmekte olan yazarın Reşat Nuri Günte-
kin’in Tiyatro ile İlgili Makaleleri, Üniversite Türk Dili ve Kompozisyon Dersi, Âşık Paşa/Garib-nâme
eserlerinden bazılarıdır.
DİL BİLGİSİ
1. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelime gruplarının cümleye kattığı anlamları söyleyiniz.
• Dil, olmuş bitmiş, sona ermiş, son şeklini almış, belli bir kalıba dökülmüş ve donmuş bir var-
lık değildir.
• Bunun için dilin kelime varlığı son şeklini almış, tamamlanmış, altına çizgi çekilmiş bir sayı
değildir.
• Dilde durmak bilmeyen bir hareketlilik vardır.
2. Türkçe, deyimler açısından zengindir. Deyimler; bir kavramı, olayı veya durumu değişik yollarla
daha canlı, daha etkili söyleyebilmek için kurulmuş özel anlatım kalıplarıdır.
Aşağıda verilen deyimlerin anlamlarını söyleyiniz. Bu deyimleri birer cümlede kullanarak aşa-
ğıdaki şemalara yazınız.
çam devirmek
püf noktası
gökte ararken yerde bulmak
yerinde yeller esmek
tersinden okumak
24