Page 20 - Türk Dili ve Edebiyatı 9 | 2.Ünite
P. 20
2. Ünite
3. Etkinlik
a. Görseldeki manzarayı betimleyiniz.
b. Yaptığınız betimlemeden hareketle edebiyatın görsel sanatlarla ilişkisini değerlendiriniz.
4. Etkinlik
a. Son Kuşlar adlı metinden hareketle kimi insanların küçük çıkarları için doğayı tahrip etmekten
kaçınmamaları nasıl değerlendirilebilir? Tartışınız.
b. Hikâyedeki olayları yaşadığınız çevrede gözlemleseydiniz ne yapardınız? Tartışınız.
Yazarın Biyografisi
Sait Faik Abasıyanık (1906-1954): Türk edebiyatında durum hikâ-
yeciliğinin öncülerinden olan yazar, Adapazarı’nda doğdu. İlk ve orta
öğrenimini Adapazarı, İstanbul ve Bursa’da tamamladıktan sonra bir
süre edebiyat ve ekonomi eğitimi aldı. Klasik hikâye tekniğinden
uzak, kendine has bir anlatım tarzı geliştirdi. Bireyin iç dünyasını esas
alan eserlerinde çağrışımlardan yararlanarak şiirsel bir üslup kullan-
dı. Hikâye, şiir, röportaj ve roman türlerinde eser verdi. Hikâyelerinde
mekân olarak genellikle İstanbul'u seçen yazar Adalar’a, özellikle de
Burgazada’ya önem verdi. Burgazada’ya yerleşerek balıkçıları, Ada’nın
doğal güzelliklerini, sıradan insanların yaşama sevincini hikâyelerin-
de işledi. Anlattığı konuya özgü kelimelerle ördüğü hikâyelerinde
yalın bir dil kullandı, ağırlıklı olarak diyalog ve iç konuşma anlatım
Sait Faik Abasıyanık
(1906-1954) tekniklerinden yararlandı. Semaver, Sarnıç, Lüzumsuz Adam, Mahalle
Kahvesi, Havada Bulut, Son Kuşlar ve Alemdağ’da Var Bir Yılan yazarın
tanınmış hikâyelerindendir.
58