Page 10 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 10

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI




          Farklılaştırma Aşamaları


          İçeri, süreç ve ürün gibi temel bileşenler dahil olmak üzere öğretimin farklılaştırılması iyi bir planlamayı
          gerektirmektedir.



          Farklılaştırmanın Planlanması
          Belirli bir sınıfta mevcut olan öğrenci ihtiyaçları, yetenekleri, ilgi alanları ve güçlü yönleri temelinde farklı-
          laştırılmış dersler veya temalar oluşturmak için tutarlı bir şekilde kullanılan bir planlama süreci gereklidir.
          Yol gösterici sorular, ders veya tema ile öğrencilerin farklı ihtiyaçları arasındaki uyumu değerlendirmede
          öğretmenlere yardımcı olacaktır.



          Adım 1: Temel kavramları, yol gösterici ilkeleri ve sonuçları belirleyin
          Konu veya odak noktası seçildikten sonra, anahtar kavramları, yol gösterici ilkeleri veya temel soruları ve
          istenen sonuçları belirleyin. Bu temel bileşenler temanın/ünitenin temelini oluşturacaktır. Bu adımda aşa-
          ğıdaki soruyu sormak faydalı olabilir:
            2   Öğrenciler bu konuda zaten ne biliyor?
            2   Bu temanın sonunda öğrencilerin neleri bilmesini (örneğin, olgular, kelime dağarcığı) ve anlamasını
                istiyorum? (örneğin, kavramsallaştırmalar, önceki bilgilerle veya deneyimlerle bağlantılar)
              Örnek:  T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu


                                1. ÜNITE:  MODERN TÜRK DEVLETI'NIN DOĞUŞU

                      Bu ünitede Mustafa Kemal Paşa'nın kişilik özellikleri, Milli Mücadele süreci, Atatürk Dö-
                      nemi iç ve dış siyasi gelişmeleri, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna giden sürecin anla-
                      şılabilmesi açısından Mustafa Kemal Paşa'nın kişilik özelliklerinin oluşumuna etki eden
                      unsurlar, Milli Mücadele sürecinin siyasi, askerî, sosyal ve ekonomik gelişmeleri ile Ata-
                      türk Dönemi'ndeki iç ve dış siyasi gelişmeler ele alınacaktır. Ünite sonunda öğrencilerin
                      modern Türk devletinin doğuşu ve Atatürk Dönemi hakkında değerlendirmeler yapabil-
                      mesi amaçlanmaktadır.

                 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli yapısı gereği farklılaştırılmış öğretime uygundur. Adım 1 için
                 gereken amaç, temel kavramlar ve ilkeler programın içeriğinde yer almaktadır.

                      İÇERİK ÇERÇEVESİ  Mustafa Kemal Paşa'nın Kişilik Özelliklerinin Oluşumunda Etkili
                                        Olan Unsurlar Milli Mücadele'nin Hazırlık Sürecinde Meydana
                                        Gelen Siyasi, Askerî, Sosyal ve Ekonomik Gelişmeler
                                        Milli Mücadele Muharebeleri ve Diplomatik Zaferler
                                        Atatürk Dönemi'ndeki İç Siyasi Gelişmeler
                                        Atatürk Dönemi'ndeki Dış Siyasi Gelişmeler
                      Anahtar Kavramlar  antant,  ateşkes,  cemiyet,  firka,  genelge,  himaye,  Kuvayımilli-
                                        ye, manda, milli egemenlik, Milli Mücadele, misak, müdafaa,
                                        Tekâlifimilliye, pakt








    10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15