Page 12 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 12
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Adım 3: Hangi becerilerin önemli olduğunu belirleyin
Öğrencilerin öğrenmesi, gözden geçirmesi ve uygulaması için hangi becerilerin önemli olduğunu belirleyin.
Bir temayı/üniteyi tasarlarken, öğretmenler genellikle ikili bir odağı akıllarında tutarlar. Her tema bir içerik
odağının yanı sıra bir beceri odağı da içerir. Örneğin, fen dersinde farklı ekosistemler hakkında bilgi edin-
menin yanısıra öğrenciler çeşitli araştırma becerilerini ve yazma becerilerini gözden geçirme ve uygulama
fırsatlarına sahip olacaktır. Becerileri uygulamak ve genelleştirmek için tekrarlanan uygulamalara ihtiyaç
duyan öğrenciler için bu adıma dikkat etmek özellikle önemlidir.
Bu aşamada aşağıdaki soruları sormak faydalı olabilir:
2 Öğrencilerin bu temanın/ünitenin sonunda ne yapabilmelerini istiyorum?
2 Öğrencilerin bu tema için hangi yeni becerileri öğrenmeleri gerekecek?
2 Öğrencilerin daha önce öğrendikleri becerileri gözden geçirmeleri ve uygulamaları için ne gibi fır-
satlar var?
Örnek: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu
ALAN BECERILERI SBAB1. Zamanı Algılama ve Kronolojik Düşünme, SBAB3. Tarihsel Empati,
SBAB4. Değişim ve Sürekliliği Algılama
KAVRAMSAL BECERILER KB2.4. Çözümleme, KB2.20. Sentezleme
EĞILIMLER E2.1. Empati, E3.5. Açık Fikirlilik, E3.6. Analitiklik
PROGRAMLAR ARASI
BILEŞENLER
Sosyal-Duygusal SDB1.1. Öz Farkındalık (Kendini Tanıma), SDB1.2. Öz Düzenleme (Kendini
Düzenleme), Öğrenme Becerileri SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği, SDB2.3.
Sosyal Farkındalık, SDB3.3. Sorumlu Karar Verme
Değerler D4. Çalışkanlık, D5. Dostluk, D6. Duyarlılık, D12. Sabir, D16. Sorumluluk,
D19. Vatanseverlik
Okuryazarlık Becerileri OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB6. Vatandaşlık Okuryazarlığı
DISIPLINLER ARASI Coğrafya, Uluslararası İlişkiler, Sosyoloji
ILIŞKILER
BECERILER ARASI SBAB2.1. Meraka Dayalı Soru Sorma, SBAB2.3. Kaynağı İnceleme,
ILIŞKILER SBAB3.1. Tarihsel Bağlamsallaştırma, SBAB10. Harita, KB3.1. Karar Ver-
me, KB3.2. Problem Çözme
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli yapısı gereği üniteye yönelik önemli becerileri de listelemiştir.
Bu beceriler ilgili öğrenme çıktıları için aşağıdaki şekilde sıralanmıştır.
ÖĞRENME ÇIKTILARI VE İTA.12.1.1. Mustafa Kemal Paşa'nın kişilik özelliklerinin oluşmasında etkili
SÜREÇ BILEŞENLERI olan unsurları çözümleyebilme
a) Mustafa Kemal Paşa'nın kişilik özelliklerini belirler.
b) Mustafa Kemal Paşa'nın yetiştiği dönemin koşullarını, aldığı eğitimi ve
askerlik deneyimini belirler.
c) Mustafa Kemal Paşa'nın kişilik özellikleriyle bu özelliklerin oluşmasında
rol oynayan unsurlar arasında ilişki kurar.
12