Page 12 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 12

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI




          Adım 3: Hangi becerilerin önemli olduğunu belirleyin
          Öğrencilerin öğrenmesi, gözden geçirmesi ve uygulaması için hangi becerilerin önemli olduğunu belirleyin.
          Bir temayı/üniteyi tasarlarken, öğretmenler genellikle ikili bir odağı akıllarında tutarlar. Her tema bir içerik
          odağının yanı sıra bir beceri odağı da içerir. Örneğin, fen dersinde farklı ekosistemler hakkında bilgi edin-
          menin yanısıra öğrenciler çeşitli araştırma becerilerini ve yazma becerilerini gözden geçirme ve uygulama
          fırsatlarına sahip olacaktır. Becerileri uygulamak ve genelleştirmek için tekrarlanan uygulamalara ihtiyaç
          duyan öğrenciler için bu adıma dikkat etmek özellikle önemlidir.
          Bu aşamada aşağıdaki soruları sormak faydalı olabilir:
            2   Öğrencilerin bu temanın/ünitenin sonunda ne yapabilmelerini istiyorum?
            2   Öğrencilerin bu tema için hangi yeni becerileri öğrenmeleri gerekecek?
            2   Öğrencilerin daha önce öğrendikleri becerileri gözden geçirmeleri ve uygulamaları için ne gibi fır-
                satlar var?
               Örnek: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu


               ALAN BECERILERI       SBAB1.  Zamanı Algılama ve Kronolojik Düşünme, SBAB3. Tarihsel Empati,
                                     SBAB4.  Değişim ve Sürekliliği Algılama
               KAVRAMSAL BECERILER  KB2.4. Çözümleme, KB2.20. Sentezleme
               EĞILIMLER             E2.1. Empati, E3.5. Açık Fikirlilik, E3.6. Analitiklik
               PROGRAMLAR ARASI
               BILEŞENLER
               Sosyal-Duygusal       SDB1.1. Öz Farkındalık (Kendini Tanıma), SDB1.2. Öz Düzenleme (Kendini
                                     Düzenleme), Öğrenme Becerileri SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği, SDB2.3.
                                     Sosyal Farkındalık, SDB3.3. Sorumlu Karar Verme
               Değerler              D4.  Çalışkanlık,  D5.  Dostluk,  D6.  Duyarlılık,  D12.  Sabir,  D16.  Sorumluluk,
                                     D19. Vatanseverlik
               Okuryazarlık Becerileri   OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB6. Vatandaşlık Okuryazarlığı
               DISIPLINLER ARASI     Coğrafya, Uluslararası İlişkiler, Sosyoloji
               ILIŞKILER
               BECERILER ARASI       SBAB2.1.  Meraka  Dayalı  Soru  Sorma,  SBAB2.3.  Kaynağı  İnceleme,
               ILIŞKILER             SBAB3.1. Tarihsel Bağlamsallaştırma, SBAB10. Harita, KB3.1. Karar Ver-
                                     me, KB3.2. Problem Çözme
               Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli yapısı gereği üniteye yönelik önemli becerileri de listelemiştir.
               Bu beceriler ilgili öğrenme çıktıları için aşağıdaki şekilde sıralanmıştır.

              ÖĞRENME ÇIKTILARI VE    İTA.12.1.1. Mustafa Kemal Paşa'nın kişilik özelliklerinin oluşmasında etkili
              SÜREÇ BILEŞENLERI       olan unsurları çözümleyebilme
                                      a)  Mustafa Kemal Paşa'nın kişilik özelliklerini belirler.

                                      b)  Mustafa Kemal Paşa'nın yetiştiği dönemin koşullarını, aldığı eğitimi ve
                                          askerlik deneyimini belirler.
                                      c)   Mustafa Kemal Paşa'nın kişilik özellikleriyle bu özelliklerin oluşmasında
                                          rol oynayan unsurlar arasında ilişki kurar.







    12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17