Page 24 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 24

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI

        4.  Aşama: Ders Sonunda Yapılması Gereken Düzenlemeler




                                    Ders Sonunda Yapılması Gereken Düzenlemeler



                                Dersi plana uygun olarak ve zamanında bitirme




                                Dersin özetini yapma




                                Bir sonraki ders ile ilgili bilgi verme




                                Ödevleri açık ve anlaşılır ifade etme




                                Ödev verilirken bireysel farkları dikkate alma




        Dersin başarılı bir şekilde tamamlanması, etkili sınıf yönetiminin önemli bir parçasıdır. İyi planlanmayan ve
        işlenmeyen bir ders zamanında bitmeyebilir. Zamanında bitmeyen bir ders, öğrencilerin gelişimini ve öğretimsel
        hedeflere  ulaşmasını  engelleyebilir.  Dersin  sonunda  5-10  dakika  arası  bir  süre  ayrılıp  bu  süre  içinde  konu
        özetlenebilir. Öğrencilerin konuyu anlayıp anlamadıklarını değerlendirmek için konu içeriğini kapsayan sorular
        sorulabilir. Ayrıca, bir sonraki derste neler yapılacağı belirtilerek öğrencilerin konunun günlük yaşamlarındaki
        pratik  kullanımı  üzerine  düşünmeleri  sağlanabilir.  Böylesi  bir  davranış,  onların  derse  ya  da  konuya  ilişkin
        motivasyonunu artırmada önemlidir.

        Dersin  sonunda  ödevleri  net  bir  şekilde  belirtmekte  yarar  vardır.  Çünkü  öğrenciler  bazen  ödevi  tam  olarak
        anlamayabilir.  Ödevlerin  tahtaya  yazdırılması  veya  öğrencilerin  defterlerine  yazdıklarının  kontrol  edilmesi
        faydalı olmaktadır. Ödev verirken öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre çeşitli seçenekler sunmak önemlidir.
        Örneğin tüm öğrencilere aynı konuda şiir yazma ödevi vermek yerine, farklı seçenekler sunmak daha etkili
        olabilir. Bu şekilde her öğrenci kendi ilgi alanına ve yeteneğine uygun bir ödev yaparak öğrenmekten daha
        fazla keyif alabilir.

        Davranış  yönetiminde,  öğretmenlerin  hem  müdahaleci  hem  de  önleyici  rolleri  vardır.  Ancak  her  şeyi
        öğretmenden  beklemek  de  doğru  değildir.  Öğrencilerin  içsel  motivasyona  sahip  olmaları  ve  kendi
        davranışlarının sorumluluğunu almalarına yardımcı olunmalıdır. Bu beceriler, öğrencilerin okuldan başlayarak
        hayatları boyunca bağımsız bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için gereklidir.

        Önerilerimizi uygulamak büyük bir çaba ve beceri gerektirebilir. Çünkü öğretmenlik bir sanattır. Öğretmenler,
        sınıflarında tiyatrocular gibi sahne almalı, coşkulu ve istekli olmalıdır. Beden dilini, sesini ve jestlerini etkili bir
        şekilde kullanmalıdır. Öğretmenin sadece uyarı amaçlı sesini yükseltmesi durumunda sınıf yönetimi zorlaşabilir.
        Tutkuyla işine bağlı öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin daha etkili olduğu bilinmektedir. Pozitif bir sınıf
        ortamı yaratmak için öğretmenlerin pozitif duygularla sınıfa girmesi önemlidir. Öğrenciler, sınıftaki atmosferi
        en iyi anlayan kişilerdir ve bu atmosfer yine öğretmenlerin tutumundan etkilenmektedir.

    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29