Page 20 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 20
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Araç Gereç Seçimi: Araç gereç seçiminde ise öğrencilerinizin yaşını, ilgi alanlarını ve seviyelerini göz önünde
bulundurmak önemlidir. Örneğin soyut kavramları somutlaştırmak için görsel araç gereçlerden faydalanılabilir.
Araç Gereç Kullanımı: Araç gereçleri kullanırken tüm öğrencilerin bunları gördüğünden ve kullandığından emin
olunmalıdır. Herhangi bir eksiklik veya arıza durumunda, en kısa sürede gereken düzenlemeler yapılmalıdır.
Öğrenci Katılımı: Materyallerin dağıtılması gibi görevleri öğrencilere devrederek derse aktif katılımları teşvik
edilmelidir. Bu sayede hem öğretmen zaman kazanır hem de öğrenciler sorumluluk alma becerilerini geliştirirler.
Sınıf Kurallarının Oluşturulması: Etkili ve sorunsuz bir eğitim öğretim yılı için sınıf yönetimi oldukça önemlidir.
Bu yönetimin temel taşlarından biri de şüphesiz ki sınıf kurallarıdır. Kurallar, sene başında ilk haftalarda
belirlenmeli ve öğrencilere net bir şekilde öğretilmelidir. Bu sayede yıl boyunca yaşanabilecek birçok problem
önlenebilir.
Olumlu Sınıf İklimi
Sınıfımızda
Saygılı hareket ederiz.
Kibar ve dürüst davranırız.
"Lütfen" ve "Teşekkürler"
deriz.
Birbirimizi dinleriz.
Sıkı çalışırız ve elimizden
Güvenli bir şekilde çalışırız gelenin en iyisini yaparız.
ve oynarız.
Kurallar Nasıl Oluşturulmalı?
Sınıf kurallarının okulun kültürüne uygun, net ve uygulanabilir olmasına dikkat etmek gerekmektedir. Modern
yaklaşımlar, kuralların belirlenmesinde öğrencilerin de söz sahibi olmasını önermektedir. Bu amaçla, kuralları
mümkünse öğrencilerle birlikte belirlenmeli ve/veya belirlenen kurallar öğrencilerin görüşleri alınarak
gerektiğinde değiştirilebilmelidir. Kuralların ve günlük rutinlerin neden önemli olduğu onlarla tartışılarak fikir
birliğine varılabilir. Özellikle özel gereksinimli öğrencilerin işlevini anlamadıkları kurallara uymakta güçlük
yaşayabileceği unutulmamalıdır. Dönem boyunca bazı kurallar işlemezse listeden çıkarılabilir veya öğrencilerin
ve sınıfın ihtiyaçlarına göre yeni kurallar oluşturulabilir.
20