Page 18 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 18
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Olumlu Sınıf İklimi ve Olumlu Davranışsal Destek
Etkili sınıf yönetimi becerileri, başarılı bir öğretmenliğin temel taşlarından biridir. Günümüzde bilimin ve
teknolojinin hızlı ilerlemesi ve bu değişimin öğrenciler üzerindeki etkisi, sınıf yönetimi becerilerin önemini daha
da artırmaktadır. Yeni neslin önceki kuşaklara kıyasla daha fazla enerjiye ve daha farklı ilgi alanlarına sahip
olduğu düşünüldüğünde öğretmenlerimizin onları motive ederek sınıfta tutması ve öğrenmeye teşvik etmesi
güçleşebilmektedir.
Günümüz eğitim dünyasının en önemli kavramlarından biri hiç şüphesiz ki farklılaştırılmış öğretimdir. Geleneksel
eğitimde tüm öğrencilere aynı müfredatın uygulanması yerini her bir çocuğun bireysel potansiyelini açığa
çıkaran esnek bir yaklaşıma bırakmıştır. Artık öğrencileri tek bir kalıba sığdırmak yerine, her öğrenciye özel bir
yol çizmek hedefleniyor. Neden mi? Çünkü her çocuk farklı! Kiminin ilgisi sanat, kiminin yeteneği matematik...
Kimi görsel öğrenirken, kimi duyarak... Farklılaştırılmış eğitimde tüm bunlar göz önünde bulundurularak her
öğrenciye en uygun öğrenme ortamı ve yöntemi sunuluyor. Bu durum, öğretmenlerin de geleneksel kalıpları
aralayarak sınıfta birçok beceriyi aynı anda sergileyebilecek donanımda olmalarını gerektirmektedir. Tek
bir doğru yöntem olmadığı gerçeği; her an farklı beceriler tasarlayabilmeyi, esnek olmayı, farklı yöntemler
denemeyi gerektirmektedir. Günlük ders ve etkinlikleri tasarlarken her öğrencinin kendine özgü özelliklerini ve
gelişim aşamalarını dikkate almak, özel gereksinimli öğrencilerin de yer aldığı pek çok eğitim ortamında hayati
önem taşımaktadır.
Öğrencilerin Oturma
Düzeni
Ders Materyallerinin
Düzenlenmesi
Ders Süreleri
ETKİLİ SINIF YÖNETİMİNİN UNSURLARI Sınıf Kurallarının
Belirlenmes
Öğrencilerin Katılımının
Sağlanması
Akademik Etkinliklerin
Planlanaması
Sınıf yönetimi, öğrenci katılımını ve iş birliğini teşvik ederek üretken bir çalışma ortamı oluşturmayı hedefler.
Ayrıca, sınıf içi durumların yanı sıra siz öğretmenlerin ders uygulamalarınızı nasıl organize edeceğini de kapsar.
Başarılı bir sınıf yönetimi, öğrencilerin beklentilerini belirleyerek daha aktif katılımlarını teşvik eder, dolayısıyla
akademik başarılarını artırır. Aynı zamanda öğretmenlerimizin ders anlatımlarında da farklı yaklaşımlar
sergilemeleri konusunda özgür olmalarına olanak sağlamış olur.
Öğrencilerin farklı gelişimsel ihtiyaçlarını ve bulundukları ortamı göz önünde bulundurarak her öğrenciye özel
yaklaşımlar geliştirmeniz önemlidir. Bu doğrultuda, geleneksel müdahaleler yerine, öğrencilerle etkileşime
giren ve sorunları önleyici tedbirler alan yaklaşımlar daha fazla tercih edilmektedir (Çitil & Ataman, 2018).
18