Page 201 - TÜRK VE BATI MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 201
BULUR, Ebru, 20. Yüzyıl Müziğinde Atonal Yaklaşımlar, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul, 2009.
CAN, Şefik, Divan-ı Kebir, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2009.
CHAMPIGNEULLE, B., Müzik Tarihi, Gelişim Yayınları, İstanbul, 1975.
CHILDE, Gordon, Kendini Yaratan İnsan, Varlık Yayınları, İstanbul, 2004.
ÇATIKLAR, Alev, Romantik Alman Liedlerinde Gustav Mahler’in Yeri, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sa-
natlar Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2010.
ÇELİKOĞLU, Ferhat, Johann Sebastian Bach’ın Mi Minör Flüt Sonatının Teknik ve İcrasal Yönden Analizi
ve İcraya Yönelik Etütlerle İlgili Öneriler, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,
Erzurum, 2015.
ÇEVİK, Beste, Çağdaş Müziğin Öncüsü: Claude Debussy, Hayatı, Eserleri ve Müziğe Katkıları, BAÜ FBE
Dergisi, 9:1 (2007), s.101-111.
ÇEVİK, Zeynep, Batı Müziği Dönemlerinden Klasik ve Romantik Dönem, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilim-
ler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2004.
DEDE, Mehmet Emin, Anadolu Erkek Toplantılarının Halk Bilimsel İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2012.
DEMİR, Sertan, Türk Halk Müziğinde Tür Meselesi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora
Tezi, Sakarya, 2011.
DEMİRBAŞ, Ufuk, Arel-Ezgi-Uzdilek Ses Sitemi ile Abdülkadir Töre Ses Sistemi’nin Karşılaştırılması, Ege
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 1996.
DEMİRBAŞ, Ufuk, Tamburi Cemil Bey Yaşamı Besteciliği Eserleri, E.Ü.D.T.M. Konservatuarı Dergisi 4
(1992), s.119-126.
DEMİRCİ, Mustafa, Türk Din Musikisinde Ahmet Yesevi’nin Yeri, Tesiri ve Önemi, Diyanet İlmî Dergi, 4 (2016), s. 215-
242.
DEMİRTAŞ, Yavuz, XVII. Yüzyıl İstanbul’unda Mutasavvıf Musikişinaslar, Hiper Yayın, İstanbul, 2017.
DEMİRTAŞ, Yavuz, Türk Din Musikisi Formları (Forms of the Turkish Religious), Fırat Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi, Elazığ, 2009
DOĞAN, Özlem, 20. Yüzyıl Müzik Akımlarının Çağdaş Türk Bestecilerinin Piyano Eserlerine Yansımaları,
The Journal of Academic Social Science Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 42 (2017), s.260-272.
EKİNCİ, Yusuf, Ahilik Ahi Evran’ın İnsan Yetiştirme Modeli, Rumuz Yayınevi, İstanbul, 2016.
ERGUNER, Süleyman, Mevlevi Müziği ve Osmanlı Dönemi’ne Etkisi, I. Uluslararası Tarihte Anadolu Müziği
ve Çalgıları Sempozyumu, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1999, s.58-91.
EROĞLU, Erol Köktan, Yavuz Ahilik Kültürü ve Geleneksel Sohbet Toplantıları, TİDSAD Türk&İslam Dünyası
Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (2015), s.339-348.
EROL, Lütfi, Müziğin Sırrı, Yurt Renkleri Yayınevi, İstanbul, 2008.
FENMEN, Mithat, Piyanistin Kitabı, Dağıtım: Akba Kitabevi-Kültür Kitabevi, Ankara, 1947.
FEYZİOĞLU, Nesrin, Türk Dünyası’nda ve Anadolu’da Kopuz, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi,
(2006), s.233-246.
GAZİMİHAL, M.Ragıp, Şarki Anadolu Türküleri ve Oyunları, İstanbul, 1929.
GERÇEK, İsmail Hakkı ve AKMEHMEDOĞLU, Nuh, Günümüz Türk Sanat Müziği Bestelerinin Geleneksel
Türk Sanat Müziğine Göre Din Dışı Sözlü Eser Bağlamında Değişim ve Dönüşümü, İnönü Üniversitesi Kül-
tür ve Sanat Dergisi, 3:1 (2017), s.149-162.
GOMBBRICH, Ernest, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1980.
GÖKBERK, Macit, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1980.
GÜNGÖR, Kamer, Nota Yazısının Tarihsel Gelişimi, Hacettepe Üniversitesi Sahne ve Müzik Eğitim Araştır-
ma Dergisi 1 (2015), s.81-89.
GÜVEN, Gökçe, Piyanonun Gelişimi ve Teknik Yönden Romantik Dönem’in Sonuna Kadar İncelenmesi,
İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2010.
HAMZAOĞLU BİRER, Aysun Rabia, Makamsal Müzikleri Dinlemenin Entonasyona Etkisi, Gazi Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2010.
HATİPOĞLU, Güngör, Türkiye’de Çok Sesli Müzik, Online Journal of Music Sience, 2:1 (2017), s.136-165.
HODEIR, Andre, Müzikte Türler ve Biçimler, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2016.
İLYASOĞLU, Evin, Yirminci Yüzyılda Evrensel Türk Müziği, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 1999.
200