Page 200 - TÜRK VE BATI MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 200
KAYNAKÇA
ADAR, Çağhan, Mevlevi Ayinlerinde Kullanılan Makamların Dönemsel Değişiklikleri, Uluslararası Sosyal
Araştırmalar Dergisi/The Journal of International Social Research, 8:41 (2015), s.1394-1405.
AK, Ahmet Şahin, Türk Musikisi Tarihi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2014.
AKDEMİR, Lütfiye, Mevlevilikteki Çile Olgusunun Fizyolojik ve Psikolojik Boyutları, Necmettin Erbakan
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2012.
AKDOĞAN, Bayram, Mevlevilik ve Musiki (Er-Risaletü’t Tenzihiyye Fi Şe›ni›l-Mevleviye), Rağbet Yayınları,
İstanbul, 2009.
AKDOĞAN, Bayram, Türk Din Musikisi Tarihine Bir Bakış, AÜFİD Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Dergisi, 1 (2008), s.151-190.
AKKAŞ, Salih, Türkiye’de Cumhuriyet Dönemi Kültür ve Müzik Politikaları (1923-2000), Son Çağ Yayınları,
Ankara, 2015.
AKMAN, Fatih, Halid Recep Arman’ın Çok Sesli Türk Müziğinin Gelişimine ve Armoni Orkestrası Reper-
tuvarına Katkıları, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,
İstanbul, 2012.
ALANER, A. Bülent, Tarihsel Süreçte Müzik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2000.
ALBUZ, Aytekin, Türk Müziğinde Çok Seslilik Yaklaşımları, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1:1
(2011), s.51-56.
ALİMDAR, Selçuk, Osmanlı’da Batı Müziği, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2016.
ALPYILDIZ, Eray, Yerelden Ulusala Taşınan Müzik Belleği ve Yurttan Sesler, Millî Folklor Dergisi, 96
(2012), s.84-93.
ALTINKÖPRÜ, Halil, Cumhuriyet Dönemi’nde Türk Müziğinde Çağdaşlaşma Çalışmaları ve Hasan Ferit
Alnar, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2014.
ANGI, Hacı, Marşlarda Türkülerde Atatürk, Angı Yayınları, Ankara, 1976.
ARDA, Zuhal, BÜYÜKKOL, Semih ve ŞAHİN, Hikmet, İlk Çağ’dan Modernizme; Bilim, Sanat ve Felsefe Bu-
luşmaları, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), 2:3
(2013), s.148-156.
ARSLAN, Fazlı, Müzikte Batılılaşma ve Son Dönem Osmanlı Aydınları, Beyan Yayınları, İstanbul, 2016.
ASLAN, Ergüven, Zamanın Kıyısında Yaşayanlara Mektup, Sokak Kitapları Yayınları,İstanbul, 2013.
ARTUNÇ, Mehmet, Ludvig Van Beethoven’ın Op.92 VII. Senfonisinin Müzikal Form ve Orkestra Şefliği
Teknikleri Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,
Ankara, 2016.
AYAZ, Nuran ve SULTANOVA, Aynur, Mevlevilik ve Bektaşiliğin Simgesi Olan Ayin ve Ayin Müziğinin Karşı-
lıklı Tahlili, İDİL Dergisi, 2:7 (2013), s.119-134.
AYDIN, Yılmaz, Türk Beşleri, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 2003.
BAHAR, Barış Kerem, Viyolanın Tarihsel Süreçteki Gelişimi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü-
sü Dergisi, 24 (2016), s.1202-1223.
BARIŞ, Erdal, Barok Dönem’deki Türler ve Biçimlerin Biçim Bilgisi İçindeki Yeri ve Biçim Bilgisi Dersinin
Gerekliliği, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2003.
BARUT, Zeynep, Türk Müzik Kültürünün Batı Müziğine Yansıması Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 6:28 (2013), s.28-33.
BAYRAKÇI, Ömer Faruk, Türk Din Musikisinde “Mevlevi Ayini” Formuna Genel Bir Bakış, Eskişehir Osman-
gazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2 (2015), s.139-152.
BAYRAMOĞULLARI, Bayram, Yeni Müzik’te Obua: Obua’nın Yeni Müzik Çalış Tekniklerinin İncelenmesi
ve Müzik Eserlerinde Kullanımının Değerlendirilmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü,
Sanatta Yeterlik Tezi, İzmir, 2014.
BİLGE, Ender Hulusi, Rönesans Dönemi’nde Gitar, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ya-
yınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 1996.
BORAN, İlke ve ŞENÜRKMEZ, Kıvılcım Yıldız, Kültürel Tarih Işığında Çok Sesli Batı Müziği, Yapı Kredi Yayın-
ları, İstanbul, 2015.
BORAN, İlke ve ŞENÜRKMEZ, Kıvılcım Yıldız, Kültürel Tarih Işığında Çok Sesli Batı Müziği, Yapı Kredi Yayın-
ları, İstanbul, 2007.
BUDAK, Ogün Atilla, Tük Müziğinin Kökeni-Gelişimi, Phoenix Yayınevi, Ankara, 2006.
199