Page 21 - TÜRK İSLAM MUSİKİSİ 12
P. 21

1.4. İSLAM MUSİKİSİ FORMLARI

                  Türk din musikisi, icra edildiği mekânlara göre cami ve tekke musikisi başlıkları altında ikiye ayrılır.
                  Cami Musikisi: Türk din musikisinde önemli bir yeri olan cami musikisi (Görsel 1.6), camideki ibadet
                  esnasında, namazın içinde veya dışındaki kıraatler ve duaların okunması esnasında oluşur. Cami
                  musikisinde güfteyi teşkil eden metinler, çoğunlukla Arapça olup Türk din musikisi özelliklerine
                  göre bestelenmişlerdir. Bazı tasavvu  konuların da yer aldığı bu güftelerde “züht, takva, ubûdiyyet
                  ve dua” unsurları hâkimdir. Cami musikisinin en önemli yanı büyük bölümünün doğaçlama icra
                  edilmesidir. Cami musikisinde herhangi bir musiki aleti kullanılmaz. Bu nedenle camilerde söylenen
                  eserler sadece sese dayalı icra edilmiştir. Cami musikisinde gaye musiki yapmak değil, ibadet ve
                  duadır. Cami musikisi formları; Kur’an-ı Kerim, ezan, kamet, tesbihat, sala, mihrabiye, tekbir, telbiye,
                  temcid, mevlid, miraciye, muhammediyedir.
































































                                                                   O      Sultanahmet Camii’nin içten görünümü (İstanbul)



                  1. ÜNİTE
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26