Page 114 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 114

EK 1: Matematik 9 (9.2.1.1.-Uygulama) Ders Planı Örneği        Öğretim Programı Okuryazarlığı


             BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                   Tahminî Süre: 10 dakika
                   Öğrencilerin “küme” kavramı ile ilgili hatırladığı kelimeler tablodaki “kelimeler” sütununa yazdırılır. Öğrenciler-
                   de bu kelimeleri ifade eden çağrışımları da ilgili kelimenin karşılarındaki boşluğa yazdırılır. Bu kelime ilişkilen-
                   dirme testi için öğrenciye 2 dakika süre verilir.



                     Öğrencinin küme kavramı ile ilgili bilişsel yapısını ve bu yapıdaki kavramlar arasındaki bağları tespit etmek için
                     kelime ilişkilendirme testi uygulanmıştır. Bu testin öğretmenin küme kavramıyla ilgili öğrencilerin ön bilgilerini
                     harekete geçirmesine ve varsa kavram yanılgılarını tespit etmesine olanak sağlayan bir araç olarak kullanılma-
                     sı planlanmıştır.


                                 Kelimeler                             Açıklamalar


                                              :
                      Küme                    :
                                              :
                                              :
                                              :
                                              :
               1-DİKKAT ÇEKME  Verilen metin öğrencilerle paylaşılır.     Öğrencinin kümeler konusuna ilgi duymasını sağlamak ve merak

                                                  duygusunu artırmak için gerçek hayat ile ilişkili bir örnek ile konuya giriş
                                                  yapılmıştır. Metne yönelik sorularla konuya dikkati çekme ve öğrenmeye
                                                  motivasyonu sağlamak amaçlanmıştır.

                    Almina, anne ve babasıyla birlikte yaşadıkları ilde bulunan doğal yaşam parkını ziyaret etmeye gitmiştir. Bu-
                    rada ilgisini en çok çeken kısım, kuşlar bölümü olmuştur. Bu doğal yaşam parkında en sevimli kuş türlerin-

                    den bazı yırtıcı kuş türlerine kadar birçok kuş çeşidine rastlamak mümkündür. Sarı, mavi, yeşil gibi cezbedici
                    renklere sahip muhabbet kuşlarının bulunduğu dev kuş evi, ziyaretçilerin uğrak noktalarından birisidir. Bir di-
                    ğer ilgi çeken bölüm de papağan kuş evidir. Burada genellikle tropikal bölgelerde yaşayan ve ülkemizde nadir
                    rastlanan birkaç papağan çeşidi görülebilir. Kıvrık gagalı kuş türlerinden olan papağanlar taklit yetenekleri
                    ve dikkat çekici sesleriyle büyük ilgi görmektedir.


                              Bu metin yoluyla öğretim programında yer alan kök değerlerden sevgi değerinin kazandırılması amaç-
                              lanmıştır. Almina’nın ailesi ile birlikte doğal yaşam parkına gitmesi ve burada ilgisini en çok çeken
                              kısmın kuşlar bölümü olması ifadeleri ile hayvan sevgisinin öne çıkarılması hedeflenmiştir.

                   Bu metne göre öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir:
                    •   Metinde geçen topluluk ifadeleri nelerdir?

                       Sizce bu topluluklar sınıfınızdaki herkes tarafından aynı şekilde anlaşılmakta mıdır?
                    •  •   Sizc e

                              Öğrencilerden bu soruda düşünce, görüş ve duygularını sözlü olarak ifade ederek sınıfta
                              arkadaşlarıyla dilsel etkileşimde bulunması beklenmektedir. Böylece öğrenciler arasında
                              ana dilde iletişim yetkinliğinin gelişmesi amaçlanmıştır.



                                                                                                        113
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119