Page 112 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 112
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.1.1.2.-Anlama) Ders Planı Örneği
Ders Sonrası Görevlendirme
“9.1.1.2. Bileşik önermeyi örneklerle açıklar, ‘‘ve, veya, ya da’’ bağlaçları ile kurulan bileşik önermelerin
özelliklerini ve De Morgan kurallarını doğruluk tablosu kullanarak gösterir.” kazanımıyla ilgili öğrencilere
poster hazırlama görevi verilir. Hazırlanan posterler aşağıdaki “Poster Değerlendirme Formu” kullanılarak
öğretmen tarafından değerlendirilir.
Poster Değerlendirme Formu
Öğrencilerin süreçte öğrendiklerinin, süreç sonunda ortaya koydukları ürünlerin değerlendirilmesi
amacıyla performans değerlendirme aracı kullanılmıştır. Tek bir ölçme ve değerlendirme yöntemine
bağlı kalmak yerine çoklu ölçme ve değerlendirme çalışmalarının yapılması ile öğrencilerin daha gü-
venilir sonuçlara ulaşması beklenir.
Öğrencinin Adı Soyadı:
4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME No Ölçütler Puan
Sınıfı:
Poster Adı:
Aşağıdaki maddeleri okuyarak posterleri değerlendiriniz. Her madde 10 puan üzerinden değerlen-
dirilecek olup değerlendirmenin sonunda toplam puan belirlenecektir.
1
Görsel tasarımı konunun anlaşılmasını destekler niteliktedir.
2
Tablo, grafik ve diğer görseller metinle uyumludur.
3 Poster başlığı konu ile ilişkili, kısa, öz ve dikkat çekicidir.
4 İçerikle ilgili gerekli tüm ilke ve kurallara yer verilmiştir.
5 İçeriğe ilişkin ilke ve kurallar bilimsel hata içermemektedir.
6 İçerikte verilen örnekler yeterli düzeydedir.
7 Ürün özgün ve orijinal özellikler taşımaktadır.
8 Akıcı ve anlaşılır dil kullanılmıştır.
9 Yazım ve noktalama işaretleri kurallarına uyulmuştur.
10 Ürün zamanında teslim edilmiştir.
Toplam
Hazırlayanlar: Dr. Abdurrahman ÜNAL, Dr. Selim ÇOBANOĞLU, Dr. Şahin AKSOY, Ali TUNÇAY, Durmuş Can
ERDOĞAN.
Ders sonrasında öğrencilere verilen poster hazırlama görevi ile öğrencilerin sorumluluk de-
ğerini geliştirmeleri ve bileşik önermelerle ilgili bilgilerini pekiştirmelerine katkı sağlanması
amaçlanmıştır.
Bileşik önermeler konusunda verilen poster hazırlama görevi ile konunun görselleştirilmesi ve
öğrencileri araştırmaya sevk ederek öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri amaçlanmıştır.
110