Page 110 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 110

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 1: Matematik 9 (9.1.1.2.-Anlama) Ders Planı Örneği


                Örnek                                          Çözüm
                Aşağıda verilen önermelerin en sade hâllerini bulunuz.  a) (p ⊻ p') ⊻ q ≡ 1' ⊻ q
            3-DERSİN İŞLENİŞİ  b) q' ⊻ (1 ⊻ q)                     b) q' ⊻ (1 ⊻ q) ≡ q' ⊻ q' ≡ 0
                                                                                             ≡ 0 ⊻ q ≡ q
                    a) (p ⊻ p') ⊻ q


                    c) (1 ⊻ q') ∨ (0 ⊻ 0)
                                                                   c) (1 ⊻ q') ∨ (0 ⊻ 0) ≡ q ⊻ 0 ≡ q
                    ç) (p ∧ p') ⊻ (q ∨ q')
                                                                   ç) (p ∧ p') ⊻ (q ∨ q')  ≡ 0 ⊻ 1 ≡ 1


                Tahminî Süre: 40 dakika

                Aşağıda tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği, doğru-yanlış ve çoktan seçmeli test tekniği ile hazırlanan soruları
                öğrencilerin çözmeleri sağlanır.
                1. Aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki ifadelerin doğru olanları için D, yanlış olanları için Y yönlendi-
                rici oklarını takip ediniz. Her kararınız bir sonraki aşamayı etkileyecek, vereceğiniz cevaplar sizi farklı yollar-
                dan sekiz ayrı çıkışa ulaştıracaktır. Doğru sonuca bağlı çıkış bir tanedir.



                                                                                   D     1. Çıkış

                                                               (p ∨ q')' ⋀ q' ≡ 1
                                                       D                            Y    2. Çıkış
            4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  1 ∨ 0 ≡ 1  D    Y        (p ⊻ p) ∨ p ≡ p    D     3. Çıkış
                                      1 ⋀ (1 ∨ 0) ≡ 1






                                                                                    Y
                                                                                         4. Çıkış





                                                                (p ⋀ p) ⊻ 0 ≡ p'   D     5. Çıkış
                              Y                        D                            Y    6. Çıkış


                                      (0 ∨ 0) ⋀ (1 ∨ 1) ≡ 1
                                                       Y                           D     7. Çıkış

                                                              (p ⋁ q')' ⊻ (q ⋀ p') ≡ 0


                                                                                    Y    8. Çıkış




                        Öğrencinin bileşik önerme  kazanıma ilişkin ile ilgili çıkış noktasına ve izlediği yola bakılarak
                       kavram hakkında neyi bilip neyi bilmediğini tanılamak amacıyla tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği
                        kullanılmıştır.




      108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115