Page 110 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 110
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.1.1.2.-Anlama) Ders Planı Örneği
Örnek Çözüm
Aşağıda verilen önermelerin en sade hâllerini bulunuz. a) (p ⊻ p') ⊻ q ≡ 1' ⊻ q
3-DERSİN İŞLENİŞİ b) q' ⊻ (1 ⊻ q) b) q' ⊻ (1 ⊻ q) ≡ q' ⊻ q' ≡ 0
≡ 0 ⊻ q ≡ q
a) (p ⊻ p') ⊻ q
c) (1 ⊻ q') ∨ (0 ⊻ 0)
c) (1 ⊻ q') ∨ (0 ⊻ 0) ≡ q ⊻ 0 ≡ q
ç) (p ∧ p') ⊻ (q ∨ q')
ç) (p ∧ p') ⊻ (q ∨ q') ≡ 0 ⊻ 1 ≡ 1
Tahminî Süre: 40 dakika
Aşağıda tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği, doğru-yanlış ve çoktan seçmeli test tekniği ile hazırlanan soruları
öğrencilerin çözmeleri sağlanır.
1. Aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki ifadelerin doğru olanları için D, yanlış olanları için Y yönlendi-
rici oklarını takip ediniz. Her kararınız bir sonraki aşamayı etkileyecek, vereceğiniz cevaplar sizi farklı yollar-
dan sekiz ayrı çıkışa ulaştıracaktır. Doğru sonuca bağlı çıkış bir tanedir.
D 1. Çıkış
(p ∨ q')' ⋀ q' ≡ 1
D Y 2. Çıkış
4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 1 ∨ 0 ≡ 1 D Y (p ⊻ p) ∨ p ≡ p D 3. Çıkış
1 ⋀ (1 ∨ 0) ≡ 1
Y
4. Çıkış
(p ⋀ p) ⊻ 0 ≡ p' D 5. Çıkış
Y D Y 6. Çıkış
(0 ∨ 0) ⋀ (1 ∨ 1) ≡ 1
Y D 7. Çıkış
(p ⋁ q')' ⊻ (q ⋀ p') ≡ 0
Y 8. Çıkış
Öğrencinin bileşik önerme kazanıma ilişkin ile ilgili çıkış noktasına ve izlediği yola bakılarak
kavram hakkında neyi bilip neyi bilmediğini tanılamak amacıyla tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği
kullanılmıştır.
108