Page 111 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 111

EK 1: Matematik 9 (9.1.1.2.-Anlama) Ders Planı Örneği         Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   2. Aşağıdaki tabloda bileşik önermeler ile ilgili verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduklarını belirleyerek
                   karşılarındaki kutucuğa doğruysa "D", yanlışsa "Y" yazınız.
                                        İfadeler                   D / Y
                     1   p' ∨ p ≡ 1
                     2   (p ∧ 0) ∨ (p ∨ 1)≡1
                     3   p ∧ 1 ≡ 1
                     4   (1 ⊻1') ⊻ (0 ∨ 0')≡1
                     5   (p ∧ q')' ≡ p' ∨ q
                     6   [(p ∨ q') ∧ (p' ∧ q) ∧ (p ∧ r)]' ≡ 1

                     7   p ∧ (q ∨ r) ≡ (p ∨ q) ∧ (p ∨ r)

                   Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları öğrencilerin çözmeleri sağlanır. Bu çoktan seçmeli soru testi öğ-
                   retmen tarafından https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/matematik?s=6&d=48&u=0&k=0
                   adresinden kazanıma uygun 2 kolay ve 2 orta seviye soru seçilerek hazırlanır.
                   3. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyarak doğru seçeneği işaretleyiniz.
               4- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  bileşik  önermesi  aşağıdakilerden  hangisine   ifadesinin  en  sade  şekli  aşağıdakilerden  hangisi-
                    Soru 1:
                                                             Soru 3:
                    p ve q önermeleri için [(p ⊻ p') ⋀ q] ∨ (p ⊻ p)
                                                             p ve q önermeleri için [(p ⋀ q') ∨ q'
                    denktir?
                                                             dir?
                    A) p
                                                             A) 1
                    B) 1
                                                             B) 0
                    C) p'
                    D) q
                                                             D) q' ∨ p
                    E) 0                                     C) p
                                                             E) p ∨ q
                    Soru 2:                                  Soru 4:
                       p       q     p ⋀ q'  p ∨ q           p ve q iki önermedir
                                                             p ∨ (p ⋀ q) ifadesi aşağıdakilerden hangisine denk-
                        1      1       0       1
                                                             tir?
                        1      0       x       1
                                                             A) p'
                       0       1       y      z              B) p ⋀ q
                       0       0       0       t             C) p
                                                             D) q
                    Yukarıda  verilen  doğruluk  tablosunda  x,y,z  ve  t
                    harflerinin yerine gelmesi gereken doğruluk de-  E) 0
                    ğerleri sırasıyla aşağıdakilerden hangisidir?
                    A) 0,1,0,0
                    B) 1,0,1,1
                    C) 1,0,1,0
                    D) 1,1,1,0
                    E) 0,1,0,1

                   Soruların objektif, geçerli ve doğru olması, geniş bir bilginin tek bir soru ile test edilebilmesi, öğrenci ve öğret-
                  men için ayrıntılı geri bildirim olanağı sağlaması, notlandırmanın kolay ve hızlı olması, geliştirilmesi ve kullanımı-
                  nın zaman açısından ekonomik olması gibi yararları gözetilerek çoktan seçmeli soru tekniği kullanılmıştır.

                   Kolay uygulanabilir olması ve kısa sürede bileşik önermeler kavramı ile ilgili daha fazla bilgiyi ölçüp kolayca
                  değerlendirilebildiğinden doğru-yanlış test tekniği kullanılmıştır.
                                                                                                        109
                                                                                                         109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116