Page 66 - ATLETİZM 11
P. 66

4.KOŞULAR










                                             UYGULAMA: Komutla Çık!



















                          Görsel 4.20.a: Çıkış anı                   Görsel 4.20.b: Koşu anı
















                         Görsel 4.20.c: Dönüş anı                      Görsel 4.20.ç: Bitiriş


               Açıklama
                  Koşuya iyi başlayabilmek için iyi bir çıkış yapmak şarttır. İyi bir çıkış için de başlama komutuna
               anında tepki verilmesi gerekmektedir. Aşağıda vereceğimiz oyun çıkış becerisini geliştirmeye yö-
               neliktir. Verilen sırayı takip ederek oyunu oynayınız.

               Hazırlık
                  15 dakika genel ve özel ısınma hareketlerini yapınız. 20 m’lik bir alan belirleyiniz. Başlangıç
               çizgisinin gerisinde, derin kolda ikişerli sıra olunuz. Başlangıç ve bitiş çizgileri üzerine aynı hiza-
               da, 3 m arayla birbirine paralel şekilde iki huni yerleştiriniz. Bitiş çizgisine yerleştirdiğiniz hunilerin
               üzerine hentbol topu yerleştiriniz.

                    Gerekli güvenlik önlemlerini aldıktan sonra uygulamaya başlayınız!

               Uygulama
               •   Başlangıç çizgisindeki hunilerin arkasında iki eşit grup hâlinde sıraya geçiniz (Görsel 4.20.a).

               •   Öğretmenin vereceği sesli uyaranla çıkış yaparak hızlı koşunuz ve huninin arkasından dola-
                   şarak tekrar sıranıza koşunuz (Görsel 4.20.b-4.20.c).
               •   Arkadaşınız geldiğinde çıkış yaparak aynı işlemi tekrar ediniz (Görsel 4.20.ç).

               •   Önce bitiren grubu oyunun galibi olarak belirleyiniz ve tebrik ediniz.





                                                        64
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71