Page 38 - GENEL JİMNASTİK 10
P. 38
E T K İ N L İ K FARKLI FORMLARDA YÜRÜYORUM
Üç grup oluşturarak derin kolda sıralanınız. Her grubun 10 m karşısında belirlenmiş noktaya bir hentbol
topu yerleştiriniz. Komutla birlikte grupların ilk sırasındaki öğrenciler koşarak karşılarındaki hentbol topunu
alıp dizilerinin arasına sıkıştırır. Bu vaziyette yalnızca topuklara basıp yürüyerek grubun ikinci sırasındaki
öğrenciye top verilir. İkinci öğrenci de topu dizlerinin arasına sıkıştırarak aynı yürüyüşle topu belirlenen yere
bırakır. Gruptaki tüm öğrenciler çalışmayı uyguladıktan sonra etkinlik sona erdirilir.
2 3 S I Ç R A M A L A R
Sıçrama yeteneği diğer fiziksel özellikler gibi geliştirilebilir. Sıçramak, tek ya da çift
ayakla yeri itme kuvvetiyle hızla yukarıya veya ileriye atılmaktır.
Sıçramalar yararlı ancak yorucu alıştırmalardır. Bu nedenle tek ayak, çift ayak ve
çökerek yapılan sıçramalar değişik yaş gruplarında doğru bir yüklenmeyle yapılmalıdır.
Sıçrama çalışmaları; koordine, ritim ve zamanlama kabiliyetlerini geliştirme açısın-
dan önemli çalışmalardır (2.5. Görsel).
Bu alıştırmaların bazılarında belirli bir performans seviyesine ve koordinasyon yete-
neğine ihtiyaç duyulmaktadır. Bundan dolayı sıçrama alıştırmaları farklı koşu ve yürü-
yüş formları ile bağlantılı olarak yapılmalıdır. Sıçramalar ısınma devresinin son aşama-
larında oyunla birlikte kullanılmalıdır.
Sıçrama çalışmalarında özellikle ayak, ayak bileği ve diz eklemlerine baskı olaca-
ğından çalışmalara başlamadan evvel eklemlerin ısıtılması doğabilecek sakatlanmaları
engellemek açısından önemlidir.
2.5. Görsel: Sıçrama
E T K İ N L İ K JİMNASTİK SIÇRAMALARI
Jimnastik sıçramalarından biri de kanguru sıçramasıdır. Diğer jimnastik sıçramalarını Genel Ağ’dan,
yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanarak araştırınız. Elde ettiğiniz bilgileri sınıf ortamında arkadaşlarınızla
paylaşınız.
Aşağıda sıçrama formlarına ait çalışmalar verilmiştir. Bu çalışmalar eşliğinde öğretmen ya da öğrenciler
tarafından farklı uygulamalar geliştirilebilir.
1. Sabit bir noktadan öne 2. Sabit bir noktadan 3. Kolları ve bacakları 4. Sabit bir noktadan
doğru tek ve çift ayakla geriye doğru tek ve çift aynı anda açıp kapaya- yana doğru tek ve çift
sıçrama yapılır. ayakla sıçrama yapılır. rak sıçrama yapılır. ayakla sıçrama yapılır.
36