Page 65 - GENEL JİMNASTİK 10
P. 65

4    2       E Ş L İ   A L I Ş T I R M A L A R


























                   4.16. Görsel: Aletli eşli alıştırmalar                  4.17. Görsel: Aletli eşli alıştırmalar

           Bir eşin yardımıyla ya da eşin göstereceği karşı dirençle yapılan çalışmalardır. Eşli aletli alıştırmalarda
        kullandığımız  alet  kadar  eşimiz  de  etkin  rol  oynar  (4.16.  Görsel).  Bu  nedenle  alıştırmalara  başlamadan
        önce eş seçimi doğru yapılmalı mümkün olduğu kadar eşit kuvvete sahip olan aynı boy ve kiloda öğrenciler
        eşleştirilmeye  çalışılmalıdır.  Çalışmaya  ayıracağımız  süre  ve  tekrar  sayısı  çalışmanın  özelliğine  göre
        ayarlanmalıdır.
           Eşli alıştırmalar takım oyunlarına geçişte prova niteliğinde olup kendine güven, alçak gönüllülük ve birlikte
        hareket etme gibi değerlerin de gelişimine katkı sağlar.
           Eşli aletli alıştırmalarda aynı aletten bir ya da birden fazla kullanılabilir.

           Sağlık Topuyla Eşli Alıştırmalar

           Dinamik esnekliği artırmak için en uygun spor aletlerinden biri olan sağlık topuyla eşli çalışmalar da yapılır.
           Sağlık topuyla yapılan eşli çalışmalar, rehabilitasyon açısından oldukça önemlidir. Eşli aletli çalışmalarda
        eşlerin ritmik uyumunu gerektiren alıştırmalara yer verilmelidir. Çalışmalar eşlerin performanslarına, yetenek-
        lerine ve hareket becerilerine göre seçilmelidir (4.17. Görsel).
           Sağlık topuyla yapılan eşli alıştırmalarda oluşacak tehlikelerin ve kazaların önlenebilmesi için çalışmaların
        uygulanabilirliği önceden test edilmelidir.
           Özellikle sağlık topuyla yapılan eşli alıştırmalarda atma ve tutmalarda yeterli bir alanın olması gereklidir.
        Yanlış tutmalar parmakların incinmesine neden olabileceğinden önceden açıklama yapılarak konuya dikkat
        çekilmelidir.


           Aşağıda aletli eşli alıştırmalara ait sağlık topuyla yapılan çalışmalara örnekler verilmiştir. Bu çalışmalar
        öğretmen ya da öğrenci tarafından çeşitlendirilebilir.




















         1. Eşler, ayaklar omuz genişliğinde açık vaziyette sırt sırta dururlar. Sağlık topu bacak arasından diğer
         eşe aktarılır. Diğer eş aldığı topu baş üzerinden tekrar eşine verir ve dairesel olarak hareket tamamlanır.
         Belirlenen sayıda ya da zaman aralığında çalışmaya devam edilir.
                                                           63
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70