Page 63 - GENEL JİMNASTİK 10
P. 63

E T K İ N L İ K            BENİM ÇALIŞMAM



             Halterle bireysel olarak yapılan çalışmaların içinden seçtiğiniz ya da kendi belirlediğiniz çalışmalardan
          birer seri oluşturunuz. Çalışmalarınızı sınıftaki diğer arkadaşlarınıza sununuz.


            Parmaklıkta Alıştırmalar

           Parmaklıkta  yapılan  alıştırmalar  genel  hareketliliği,  esnekliği  ve  kasların
        kuvvetlendirilmesini sağlar. Bu nedenle her türlü sportif antrenmanlar ve genel jimnastik
        antrenmanları için çok uygun çalışmalardır. Bu alıştırmaların vücudumuzun bazı bölgelerine
        yönelik  etkileri  diğer  çalışmalardan  daha  fazladır.  Parmaklıkta  yapılan  çalışmalar
        vücudumuzun  çeşitli  kaslarına  yönelik  izometrik
        alıştırmalar  için  daha  uygundur.  Çalışmalarda
        istenilen  verimi  alabilmek  için  kendi  ağırlığımızla
        yaptığımız asılma alıştırmalarının doğru yapıldığına
        dikkat edilmelidir (4.13. Görsel).
           Parmaklık  alıştırmaları  belirli  bir  düzende  ve
        belirli  bir  sıralamayla  yapılmalıdır.  Asılmalarda
        parmaklık  tutuşuna  dikkat  edilmelidir.  Eller  omuz
        genişliğinden  fazla  açık  olmamalı,  başparmak
        diğer parmaklarla aşağıdan birleşmelidir.
           Parmaklık  (4.14.Görsel)  alıştırmalarında  asıl-
        malardan sonra atlamalara çok dikkat edilmelidir.
        Sırtüstü  asılışlarda  bacaklar  ve  kalça  öne  doğru     4.13. Görsel: Parmaklık çalışması
        savrularak aynı anda sırtımızın da yardımıyla par-
        maklıklar  itilerek  atlanmalıdır. Yüzüstü  asılışlarda
        ise  bacaklar  geriye  savrularak  aynı  anda  göğsü-
        müzün  yardımıyla  parmaklıklar  itilerek  atlanmalı-
        dır.
           Parmaklık çalışmalarının ilk bölümlerinde kol ve
        bacak kaslarının ısınması (4.15. Görsel) amacıyla
        yukarı tırmanma ve aşağı inme oyunları veya ya-
        rışmaları yapılabilir.



           Aşağıda  parmaklıkta  bireysel  çalışmalara  ör-
        nekler  verilmiştir.  Bu  çalışmalar  öğretmen  ya  da
        öğrenci tarafından çeşitlendirilebilir.


                                                         4.14. Görsel: Parmaklık çalışması  4.15. Görsel: Parmaklık

























         1. Parmaklığa tırmanılır ve en üst parmaklı-  2. Az adımla mümkün olduğu     3. Çift ayak sıçrayarak tır-
         ğa dokunulup inilir.                         kadar hızlı tırmanılır ve inilir.  manılıp tekrar inilir.


                                                           61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68