Page 67 - JUDO
P. 67
UYGULAMA Ko-Soto Gari Tekniği
Aşağıdaki çalışmayı öğretmen rehberliğinde yönergeyi takip ederek uygulayınız.
• Üçer kişilik gruplar oluşturunuz.
• Uygulama yapacak sporcular judo elbiseleriyle tatami üzerinde hazır bulununuz.
• Tekniği sırayla uygulayınız. Tekniği uygulayan sporcuyu dikkatlice gözlemleyiniz.
Uygulama sonunda verilen akran değerlendirme formuna göre gözlenecek davranışları
sırasıyla değerlendiriniz.
• Grup içinde görev değişikliği yaparak uygulamayı tekrarlayınız.
• Eksik görülen noktaları çalışarak gideriniz.
KO-SOTO GARI TEKNİĞİNİN AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU
Bu akran değerlendirme formu öğrencinin ko-soto gari tekniğini uygularken yapacağı davranışları kapsa-
maktadır. Öğrenci tekniği uygularken arkadaşı uygulama hatalarına göre en uygun seçeneğin altına ‘’X’’ işareti
koyar.
Değerlendirilen Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı ve Numarası :
Gözlenecek Davranışlar Gerçekleşti Gerçekleşmedi
Sağ ayağını geriye doğru çeker.
Geriye doğru hareket ettiğinde sağ ayağını sol ayağının arkasına aynı hizaya
getirir.
Ukenin sağ ayağının topuk hizasını sol ayağının tabanı ile hızlıca süpürür.
Süpürme esnasında ukeyi sol koluyla yana doğru çeker.
Sağ kolu ile ukeyi yana doğru iter.
Çalışma sonunda “Gerçekleşmedi” olarak işaretlenen davranışlar çalışılarak eksikler giderilir.
Gözlemi yapan öğrencinin arkadaşının performansı hakkındaki görüşleri:
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
65