Page 65 - JUDO
P. 65

UYGULAMA              O-Uchi Gari Tekniği


                     Aşağıdaki çalışmayı öğretmen rehberliğinde yönergeyi takip ederek uygulayınız.
                  •  Üçer kişilik gruplar oluşturunuz.
                  •  Uygulama yapacak sporcular judo elbiseleriyle tatami üzerinde hazır bulununuz.
                  •  Tekniği  sırayla  uygulayınız.  Tekniği  uygulayan  sporcuyu  dikkatlice  gözlemleyiniz.
                     Uygulama sonunda verilen akran değerlendirme formuna göre gözlenecek davranışları
                     sırasıyla değerlendiriniz.
                  •  Grup içinde görev değişikliği yaparak uygulamayı tekrarlayınız.
                  •  Eksik görülen noktaları çalışarak gideriniz.





                                   O-UCHI GARI TEKNİĞİNİN AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU
                    Bu akran değerlendirme formu öğrencinin o-uchi gari tekniğini uygularken yapacağı davranışları kapsa-
                 maktadır. Öğrenci tekniği uygularken arkadaşı uygulama hatalarına göre en uygun seçeneğin altına ‘’X’’ işareti
                 koyar.

                 Değerlendirilen Öğrencinin Adı Soyadı :
                 Sınıfı ve Numarası                                :

                                      Gözlenecek Davranışlar                     Gerçekleşti  Gerçekleşmedi
                 Sol adımını ileri doğru sağ adımından daha büyük atar.
                 Sol kolu ile çekiş yapar.
                 Ukenin geride kalan ya da geriye doğru kaçan sol ayağını sağ ayağıyla ge-
                 nişçe dairesel bir hareketle yakalar.
                 Ayağı ile ukenin ayağını kendi arkasına doğru çeker.
                 Süpürme hareketi yapan ayak geniş dairesel hareketiyle ukenin ilerleyen sağ
                 ayağını hareket ettirir.
                 Sol eliyle uke düşüne kadar aşağı doğru itme hareketine devam eder.
                 Çalışma sonunda  “Gerçekleşmedi”  olarak işaretlenen davranışlar çalışılarak eksikler giderilir.
                 Gözlemi yapan öğrencinin arkadaşının performansı hakkındaki görüşleri:


                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................

                 .................................................................................................................................................................................
                 .................................................................................................................................................................................







                                                                                                     63
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70