Page 45 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 45
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
1. Tanımlama: Öğrencilere verilen 2. Görev: Öğrencilere çözüm bulma-
görevin ait olduğu ders, sınıf düzeyi, ları/araştırmaları gereken bir problem
kazanım, konu, öğrenme çıktıları ve durumunun verildiği bölümdür.
puanlama yöntemi gibi genel bilgilerin
tanıtıldığı bölümdür.
3. Yönerge: Öğrencilerin görevlerini 4. Puanlama: Öğrencilerin görevleri-
yerine getiriken dikkat etmesi gereken nin değerlendirilmesinde kullanılacak
hususların tanıtıldığı kısım olup görev araç ve yöntemlerin (dereceli puanla-
öncesi, görev sırası ve görev sonrası ma anahtarı ve formlar gibi) bulundu-
olmak üzere üç aşamada ele alınan bö- ğu bölümdür.
lümdür.
5.4.13.3. Performans Görevinin Göstergeleri
• Gerçekçi bağlamlara özgü olmalıdır.
• Öğrenciye anlamlı bir rol yüklemelidir.
• Konuyu disiplin alanı kapsamında ele almayı sağlamalıdır.
• Öğrencinin ilgili bilgi ve becerilerini etkili ve verimli kullanabilmesini teşvik etmelidir.
• Kalıcı uygulamayı sağlamalıdır.
• Kaynak kullanımına yönlendirmelidir.
• Geri bildirim sunmalıdır.
• Sonucunda öğrenciler tarafından geliştirilen ürünler olmalıdır.
• Değerlendirmede geçerli ve güvenilir ölçütler belirlenmelidir.
Örnek Performans Görevi
Öğrenme Çıktısı: FİZ.10.3.3. Ohm Yasası ile ilgili tümevarımsal akıl yürütebilme
Süreç Bileşenleri:
a. Elektrik akımı, direnç ve potansiyel fark arasındaki ilişkiyi deney yoluyla keşfederek
Ohm Yasası'nın matematiksel modeline ulaşır.
b. Ohm Yasası'nın matematiksel modeli üzerinden genelleme yapar.
Bu öğrenme çıktısı ve süreç bileşenlerine ilişkin verilen performans görevi, öğrencilerin deneysel bilim-
sel çalışmalar yapma becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler, teorik bilgilerini pratik bir deneyle test
ederken veri toplama, analiz etme ve sonuç çıkarma süreçlerini de deneyimlemiş olurlar. Ayrıca posterde
sunulan bilgiler, öğrencilerin bilimsel iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Dereceli puan-
lama anahtarı kullanılarak yapılacak değerlendirme, öğrencilere detaylı geri bildirim sağlayarak onların
gelişimlerine katkıda bulunur.
45