Page 45 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 45

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                   1.  Tanımlama:  Öğrencilere  verilen                   2. Görev: Öğrencilere çözüm bulma-
                   görevin  ait  olduğu  ders,  sınıf  düzeyi,            ları/araştırmaları  gereken  bir  problem
                   kazanım,  konu,  öğrenme  çıktıları  ve                durumunun verildiği bölümdür.
                   puanlama yöntemi gibi genel bilgilerin
                   tanıtıldığı bölümdür.


                   3.  Yönerge:  Öğrencilerin  görevlerini                4. Puanlama: Öğrencilerin görevleri-
                   yerine getiriken dikkat etmesi gereken                 nin  değerlendirilmesinde  kullanılacak
                   hususların tanıtıldığı kısım olup görev                araç  ve  yöntemlerin  (dereceli  puanla-
                   öncesi,  görev  sırası  ve  görev  sonrası             ma anahtarı ve formlar gibi) bulundu-
                   olmak üzere üç aşamada ele alınan bö-                  ğu bölümdür.
                   lümdür.


                  5.4.13.3. Performans Görevinin Göstergeleri
                   •  Gerçekçi bağlamlara özgü olmalıdır.
                   •  Öğrenciye anlamlı bir rol yüklemelidir.

                   •  Konuyu disiplin alanı kapsamında ele almayı sağlamalıdır.
                   •  Öğrencinin ilgili bilgi ve becerilerini etkili ve verimli kullanabilmesini teşvik etmelidir.
                   •  Kalıcı uygulamayı sağlamalıdır.
                   •  Kaynak kullanımına yönlendirmelidir.
                   •  Geri bildirim sunmalıdır.
                   •  Sonucunda öğrenciler tarafından geliştirilen ürünler olmalıdır.
                   •  Değerlendirmede geçerli ve güvenilir ölçütler belirlenmelidir.






                     Örnek Performans Görevi
                     Öğrenme Çıktısı: FİZ.10.3.3. Ohm Yasası ile ilgili tümevarımsal akıl yürütebilme
                     Süreç Bileşenleri:
                     a. Elektrik akımı, direnç ve potansiyel fark arasındaki ilişkiyi deney yoluyla keşfederek
                     Ohm Yasası'nın matematiksel modeline ulaşır.
                     b. Ohm Yasası'nın matematiksel modeli üzerinden genelleme yapar.

                     Bu öğrenme çıktısı ve süreç bileşenlerine ilişkin verilen performans görevi, öğrencilerin deneysel bilim-
                     sel çalışmalar yapma becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler, teorik bilgilerini pratik bir deneyle test
                     ederken veri toplama, analiz etme ve sonuç çıkarma süreçlerini de deneyimlemiş olurlar. Ayrıca posterde
                     sunulan bilgiler, öğrencilerin bilimsel iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Dereceli puan-
                     lama anahtarı kullanılarak yapılacak değerlendirme, öğrencilere detaylı geri bildirim sağlayarak onların
                     gelişimlerine katkıda bulunur.
















                                                                                                                 45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50