Page 49 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 49
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Değerlendirme, öğretmen tarafından önceden belirlenerek öğrenciye açıklanan kriterler kapsamında yapılır. Bu
kriterler belirlenirken esas vurgu, ortaya çıkan ürünün kalitesine yapılmalıdır. Portfolyo dosyalarının değerlen-
dirilmesi yapılırken öğrencileri kıyaslayarak herhangi bir yargıya ulaşmak doğru değildir. Çünkü portfolyo tut-
makta önemli olan bireysel olarak öğrencinin eski durumu ile yeni durumunun kıyaslanmasıdır. Portfolyoların
puanlanması için üç temel yaklaşım önerilmektedir:.
1. Dosya içindeki her bir çalışma ayrı ayrı puanlanır, bu puanların aritmetik ortalaması dosyaya verilen puanı
gösterir.
2. Farklı performanslar için ayrı puanların verildiği bir puan sistemiyle puanlama yapılarak değerlendiri-
lebilir. Örneğin öğrencinin hazırladığı bir projenin, her bölümüne farklı puanlar verilerek genel puanı
hesaplanabilir.
3. Portfolyodaki çalışmaların özelliğine ve bütün içerisindeki ağırlığına göre puan vererek bu puanların top-
lanmasıdır.
Portfolyo İçin Öğretmen Değerlendirme Formu (öğretmen için)
Gelişim Alanları Gelişime İlişkin Düşünceler
Kavramlar
Bilimsel Süreç Becerileri
Eleştirel Düşünme Becerisi
Kişisel ve Sosyal Beceriler
Portfolyo Değerlendirme Formu
Adı-Soyadı: Numarası: Sınıf: Tarih:
Çalışmanın Adı:
hiç kısmen orta iyi çok iyi
İçerik; 1 2 3 4 5
Tamamlanma (Tüm gereklilikleri kapsıyor)
Çeşitlilik (Çeşitli parçalar içeriyor)
Organizasyon (Açık bir organizasyon planı var)
Hacim (Yeterince çalışma içeriyor)
Odak/Amaç (Amaçları karşılıyor)
Nitelikler;
Gayret (Yoğun çaba gösterilmiş)
Kalite (Uygun düzeyde kalite sergilenmiş)
Yaratıcılık (Hayal ürünü ve yaratıcı düşünce sergilenmiş)
Risk alma (Minimum beklentilerin ötesinde çalışmaların seçimi
ve yapılışında risk alınmış)
Büyüme (İlerleme ve gelişme gösteriyor)
Yansıma (Kişisel yansımanın izleri var)
Öz değerlendirme (Zayıf ve kuvvetli yönlerin farkında olma)
Eklemek İstedikleriniz:
Genel Puan:
Yorumlar:
49