Page 49 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 49

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                  Değerlendirme, öğretmen tarafından önceden belirlenerek öğrenciye açıklanan kriterler kapsamında yapılır. Bu
                  kriterler belirlenirken esas vurgu, ortaya çıkan ürünün kalitesine yapılmalıdır. Portfolyo dosyalarının değerlen-
                  dirilmesi yapılırken öğrencileri kıyaslayarak herhangi bir yargıya ulaşmak doğru değildir. Çünkü portfolyo tut-
                  makta önemli olan bireysel olarak öğrencinin eski durumu ile yeni durumunun kıyaslanmasıdır. Portfolyoların
                  puanlanması için üç temel yaklaşım önerilmektedir:.
                   1. Dosya içindeki her bir çalışma ayrı ayrı puanlanır, bu puanların aritmetik ortalaması dosyaya verilen puanı
                     gösterir.
                   2. Farklı performanslar için ayrı puanların verildiği bir puan sistemiyle puanlama yapılarak değerlendiri-
                     lebilir. Örneğin öğrencinin hazırladığı bir projenin, her bölümüne farklı puanlar verilerek genel puanı
                     hesaplanabilir.
                   3. Portfolyodaki çalışmaların özelliğine ve bütün içerisindeki ağırlığına göre puan vererek bu puanların top-
                     lanmasıdır.



                                Portfolyo İçin Öğretmen Değerlendirme Formu (öğretmen için)
                           Gelişim Alanları                         Gelişime İlişkin Düşünceler
                 Kavramlar
                 Bilimsel Süreç Becerileri
                 Eleştirel Düşünme Becerisi
                 Kişisel ve Sosyal Beceriler
                                               Portfolyo Değerlendirme Formu
                 Adı-Soyadı:                    Numarası:            Sınıf:      Tarih:
                 Çalışmanın Adı:
                                                                            hiç  kısmen   orta  iyi  çok iyi
                 İçerik;                                                     1      2       3    4     5

                 Tamamlanma (Tüm gereklilikleri kapsıyor)
                 Çeşitlilik (Çeşitli parçalar içeriyor)
                 Organizasyon (Açık bir organizasyon planı var)
                 Hacim (Yeterince çalışma içeriyor)
                 Odak/Amaç (Amaçları karşılıyor)
                 Nitelikler;

                 Gayret (Yoğun çaba gösterilmiş)
                 Kalite (Uygun düzeyde kalite sergilenmiş)
                 Yaratıcılık (Hayal ürünü ve yaratıcı düşünce sergilenmiş)
                 Risk alma (Minimum beklentilerin ötesinde çalışmaların seçimi
                 ve yapılışında risk alınmış)
                 Büyüme (İlerleme ve gelişme gösteriyor)
                 Yansıma (Kişisel yansımanın izleri var)
                 Öz değerlendirme (Zayıf ve kuvvetli yönlerin farkında olma)
                 Eklemek İstedikleriniz:
                 Genel Puan:
                 Yorumlar:










                                                                                                                 49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54