Page 52 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 52

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               öğrencilerde  kullanılması  sınırlayıcı  olabilir. Analitik  dereceli  puanlama  anahtarları,  ölçülecek  performans
               çok boyutlu olduğunda, performans boyutlarının derecelendirilmesi kolay olduğunda, performans boyut ve
               düzeyleri gözlenebilir olduğunda ve performansın değerlendirilmesinde kullanılacak süre yeterli olduğunda
               (proje, araştırma, vb.) tercih edilir.

                                         Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı

                                      çok iyi             iyi             orta             düşük
                    Gösterge
                                        (4)              (3)               (2)               (1)


                  Fonksiyonun    Tüm fonksiyonlarda  3 farklı fonksiyon   2 farklı fonksiyon   1 farklı fonksiyon
                   x ekseninde   x ekseninde öteleme  için  x ekseninde   için x ekseninde   için x ekseninde
                   ötelenmesi         yapılmış.     öteleme yapılmış.  öteleme yapılmış.  öteleme yapılmış.


                  Fonksiyonun    Tüm fonksiyonlarda  3 farklı fonksiyon   2 farklı fonksiyon   1 farklı fonksiyon
                   y ekseninde   y ekseninde öteleme   için y ekseninde   için y ekseninde   için y ekseninde
                   ötelenmesi         yapılmış.     öteleme yapılmış.  öteleme yapılmış.  öteleme yapılmış.


                                                        3 farklı         2 farklı          1 farklı
                   Fonksiyon     Tüm fonksiyonların
                                                   fonksiyonun grafiği  fonksiyonun grafiği  fonksiyonun grafiği
                 grafiğinin çizimi  grafiği çizilmiş.
                                                       çizilmiş.         çizilmiş.        çizilmiş.


                  Fonksiyonun     Tüm fonksiyonlar   3 farklı fonksiyon   2 farklı fonksiyon   1 farklı fonksiyon
                 cebirsel şekilde   cebirsel şekilde   cebirsel şekilde   cebirsel şekilde   cebirsel şekilde
                  ifade edilmesi    ifade edilmiş.   ifade edilmiş.    ifade edilmiş.   ifade edilmiş.


               5.4.15.2. Holistik Dereceli Puanlama Anahtarları
               Holistik Analitik dereceli puanlama anahtarları, öğrencinin cevabının toplam olarak değerlendirilmek istendi-
               ğinde kullanılır. Bütüncül dereceli puanlama anahtarı süreçten ziyade sonuçla ilgilidir. Analitik puanlamada
               yapıldığı gibi sonuca ulaşmak için aşılan bireysel basamaklarla ilgilenmekten çok, toplam performans ya da
               sonuçla ilgilenir. Öğretmenler, ölçülecek performansla ilgili ilk defa rubrik geliştirdiklerinde, öğrenci çalışma-
               sının kısa sürede değerlendirilmesi gerektiğinde (günlük ödevler vb.), dereceli puanlama anahtarıyla ölçülecek
               performansın genel değerlendirilmedeki ağırlığı az olduğunda (ünite sonu çalışmaları), ölçülecek performans
               boyutlarının ayrımı zor olduğunda ve öğrencinin yaş düzeyi küçüldükçe bütüncül dereceli puanlama anahtarı
               seçilmelidir.


                                                   Sunum Yaparken

                 Puan Ölçütler

                       Anlaşılır bir dil kullanıldı, öğrencilerle göz teması kuruldu, ses tonu ayarlandı, sınıf hâkimiyeti
                   5
                       sağlandı, zaman iyi kullanıldı.
                       Anlaşılır bir dil kullanıldı, öğrencilerle göz teması kuruldu, ses tonu ayarlandı, sınıf hakimiyeti
                   4
                       sağlandı.
                   3   Anlaşılır bir dil kullanıldı, öğrencilerle göz teması kuruldu, ses tonu ayarlandı.

                   2   Anlaşılır bir dil kullanıldı, öğrencilerle göz teması kuruldu.

                   1   Anlaşılır bir dil kullanıldı.

                   0    Anlaşılır bir dil kullanılmadı.
      52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57