Page 52 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 52
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
öğrencilerde kullanılması sınırlayıcı olabilir. Analitik dereceli puanlama anahtarları, ölçülecek performans
çok boyutlu olduğunda, performans boyutlarının derecelendirilmesi kolay olduğunda, performans boyut ve
düzeyleri gözlenebilir olduğunda ve performansın değerlendirilmesinde kullanılacak süre yeterli olduğunda
(proje, araştırma, vb.) tercih edilir.
Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı
çok iyi iyi orta düşük
Gösterge
(4) (3) (2) (1)
Fonksiyonun Tüm fonksiyonlarda 3 farklı fonksiyon 2 farklı fonksiyon 1 farklı fonksiyon
x ekseninde x ekseninde öteleme için x ekseninde için x ekseninde için x ekseninde
ötelenmesi yapılmış. öteleme yapılmış. öteleme yapılmış. öteleme yapılmış.
Fonksiyonun Tüm fonksiyonlarda 3 farklı fonksiyon 2 farklı fonksiyon 1 farklı fonksiyon
y ekseninde y ekseninde öteleme için y ekseninde için y ekseninde için y ekseninde
ötelenmesi yapılmış. öteleme yapılmış. öteleme yapılmış. öteleme yapılmış.
3 farklı 2 farklı 1 farklı
Fonksiyon Tüm fonksiyonların
fonksiyonun grafiği fonksiyonun grafiği fonksiyonun grafiği
grafiğinin çizimi grafiği çizilmiş.
çizilmiş. çizilmiş. çizilmiş.
Fonksiyonun Tüm fonksiyonlar 3 farklı fonksiyon 2 farklı fonksiyon 1 farklı fonksiyon
cebirsel şekilde cebirsel şekilde cebirsel şekilde cebirsel şekilde cebirsel şekilde
ifade edilmesi ifade edilmiş. ifade edilmiş. ifade edilmiş. ifade edilmiş.
5.4.15.2. Holistik Dereceli Puanlama Anahtarları
Holistik Analitik dereceli puanlama anahtarları, öğrencinin cevabının toplam olarak değerlendirilmek istendi-
ğinde kullanılır. Bütüncül dereceli puanlama anahtarı süreçten ziyade sonuçla ilgilidir. Analitik puanlamada
yapıldığı gibi sonuca ulaşmak için aşılan bireysel basamaklarla ilgilenmekten çok, toplam performans ya da
sonuçla ilgilenir. Öğretmenler, ölçülecek performansla ilgili ilk defa rubrik geliştirdiklerinde, öğrenci çalışma-
sının kısa sürede değerlendirilmesi gerektiğinde (günlük ödevler vb.), dereceli puanlama anahtarıyla ölçülecek
performansın genel değerlendirilmedeki ağırlığı az olduğunda (ünite sonu çalışmaları), ölçülecek performans
boyutlarının ayrımı zor olduğunda ve öğrencinin yaş düzeyi küçüldükçe bütüncül dereceli puanlama anahtarı
seçilmelidir.
Sunum Yaparken
Puan Ölçütler
Anlaşılır bir dil kullanıldı, öğrencilerle göz teması kuruldu, ses tonu ayarlandı, sınıf hâkimiyeti
5
sağlandı, zaman iyi kullanıldı.
Anlaşılır bir dil kullanıldı, öğrencilerle göz teması kuruldu, ses tonu ayarlandı, sınıf hakimiyeti
4
sağlandı.
3 Anlaşılır bir dil kullanıldı, öğrencilerle göz teması kuruldu, ses tonu ayarlandı.
2 Anlaşılır bir dil kullanıldı, öğrencilerle göz teması kuruldu.
1 Anlaşılır bir dil kullanıldı.
0 Anlaşılır bir dil kullanılmadı.
52