Page 47 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 47
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Performans görevinin değerlendirilmesinde kullanılan analitik dereceli puanlama anahtarı, öğrencilere net bir
yol haritası sunarak onların hangi alanlarda başarılı olduklarını ve hangi alanlarda gelişim göstermeleri gerek-
tiğini anlamalarına yardımcı olur. Bu tür bir puanlama anahtarı, öğrencilere performanslarının farklı boyutla-
rını değerlendirme ve kendilerini geliştirme fırsatı sağlar. Ayrıca öğretmenlere de öğrencilerin performansını
objektif ve yapılandırılmış bir şekilde değerlendirme imkânı sunar.
Dereceli Puanlama Anahtarı
Çok iyi İyi Orta Geliştirilebilir Başarı
Ölçütler
(4) (3) (2) (1) Puanı
Deney amacına
Deney amacına
Deney amacına uygun uygun tasarlan- Deney amacına
uygun tasarlanmamış
tasarlanmış, deneyi mış ancak deneyi uygun tasarlanmış
Deney ve deneyi gerçekle-
gerçekleştirmek için gerçekleştirmek için ancak gereken tüm
Düzeneği tirmek için gereken
gereken tüm malze- gereken tüm malze- malzemelere kıs-
tüm malzemelere yer
melere yer verilmiştir. melere çoğunlukla men yer verilmiştir.
verilmemiştir.
yer verilmiştir.
Elektrik akımının Elektrik akımının Elektrik akımının
Akım ile potansiyel fark ile potansiyel fark ile potansiyel fark Elektrik akımının
Potansiyel ilişkisi tespit edilmiş ilişkisi tespit edilmiş ile ilişkisi tespit potansiyel fark ile
Fark
aralarındaki ilişkiye fakat aralarındaki edilmiş fakat arala- ilişkisi tespit edil-
Arasındaki
İlişki tam ve doğru olarak doğru orantılı kısmen rındaki ilişki hatalı memiştir.
değinilmiştir. dile getirilmiştir. yorumlanmıştır.
Ohm Yasası ile ilgili
Ohm Yasası ile
matematiksel model-
Ohm Yasası ile ilgili ilgili matematiksel Ohm Yasası ile ilgili
Matematik- de değişkenler doğ-
sel İlişki matematiksel modele rudur fakat formülde modelde var olan matematiksel mode-
ulaşılmıştır. değişkenlerden biri le ulaşamamıştır.
değişkenler hatalı
doğrudur.
konumlanmıştır.
Deney sonucunda Deney sonucunda
Deney sonucunda Deney sonucunda
toplanan veriler toplanan veriler
Rapor toplanan veriler doğru çoğunlukla doğru kısmen doğru bir toplanan verilerin
Yazma bir şekilde analiz analizi uygun biçim-
bir şekilde analiz şekilde analiz edil-
edilmiştir. de yapılmamıştır.
edilmiştir. memiştir.
Hazırlanan sunum Hazırlanan sunum
Hazırlanan sunum Hazırlanan sunum
kısmen düzgün bir düzgün bir Türkçe,
düzgün bir Türkçe ile kısmen düzgün bir
Türkçe ile etkili bir etkili bir ses tonu ve
Sunum etkili bir ses tonu ve Türkçe ile etkili bir
ses tonu ve beden dili uygun bir beden dili
beden dili kullanıla- ses tonu kullanıla-
kullanılarak sunul- ile sunulmamıştır.
rak sunulmuştur. rak sunulmuştur.
muştur.
Sunum için verilen
süre etkili bir Sunum için verilen
Zamanı Sunum için verilen Sunum için verilen şekilde kullanılma- süre etkili bir şekilde
Etkili süre etkili bir şekilde süre etkili kullanıl-
Kullanma kullanılmıştır. mamıştır. mış ancak sunum kullanılmamış, veri-
verilen süreden len süre aşılmış tır.
önce bitirilmiştir.
Toplam Puan
47