Page 48 - Ortaöğretim Veli Rehberlik Kitabı 1
P. 48

Ergenlerin Gelişiminde Okullar




        ğunu söyleyebiliriz. Gençler hangi konuda olursa olsun yaşamlarıyla ilgili rehberlik ihtiyacı hissettiklerinde okullarındaki
        arkadaşlarından, öğretmenlerinden ya da rehberlik servislerinden etkin bir şekilde yardım alabilirler. Buna ek olarak
        gençlerin risk alma eğilimleri yetişkinlere oranla daha fazladır. Yine de okullar gençlere akranları ve öğretmenleriyle sağ-
        lıklı ilişkiler kurabildikleri, kendi yeteneklerini, sınırlarını keşfedebildikleri, öğretmenlerinden ya da akranlarından destek
        alabildikleri güvenli ve kontrollü bir alan sağlar. Bu bağlamda okulların,  gençleri daha sonra karşılaşacakları ve birçok
        ebeveynin “gerçek hayat” olarak tanımladığı döneme hazırlayan güvenli bir liman olduğunu söyleyebiliriz.




































                                                   Neler Yapabilirsiniz?

                   •  Çocuklarınızın ilgilerinin neler olduğunu fark etmeniz ve onun eğitim seçenekleri ile ilgili karar
                      verirken bunları dikkate almanız önemlidir. Ebeveynler olarak çocuklarınızın eğitim hayatı ile ilgi-
                      li zaman zaman önemli kararlar vermeniz gerekir. Hangi okula gidecek, hangi alanı ya da hangi
                      branşı seçecek gibi kararlar bunlara örnek olarak verilebilir. Gençler ilgi duydukları ve yetenekli
                      oldukları konuları daha kolay ve severek öğrenirler. İlgilerini çekmeyen ya da yetenekleri ile
                      uyuşmayan okulları, alanları ya da dalları seçmeleri durumunda eğitim hayatlarının muhtemelen
                      hem çocuğunuz hem de sizin için daha zorlayıcı olacağını aklınızda tutmanız gerekir.

                   •  Amacı olmayan davranışları sürdürmek zordur bu nedenle çocuklarınızın ders çalışmalarının
                      neden gerekli olduğunu bulmalarına yardımcı olmanız gerekir. Sıklıkla “Çalışırsan…….olur.” ya
                      da  “Çalışmazsan….olur.”  gibi  ifadeler  kullanarak  onların  motivasyonlarını  artırmaya  çalışırız.
                      Ancak bu nadiren işe yarar. Bunun yerine onları kendilerine çekici gelebilecek üst öğretim ku-
                      rumlarına  götürmek  çok  daha  etkili  olabilir.  Örneğin  çocuğunuzu  bahar  aylarında  bir  üniver-
                      sitenin kampüsüne götürüp onun ne için uğraştığını bizzat görmesini sağlamak, muhtemelen
                      söyleyeceğiniz yüzlerce kelimeden daha etkili olacaktır.















                                                                                                                                                                                  49
                                                           48
                                                           48                                                                                                                     49
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53