Page 196 - SKILLS QUESTİON BANK FOR YDT
P. 196
THEME 8 ENGLISH-TURKISH TRANSLATION
73. - 76. sorularda, verilen İngilizce cümleye
anlamca en yakın Türkçe cümleyi bulunuz.
73. Through machine learning algorithms, game 75. The colourful lights in the polar regions can
developers can create dynamic and adaptive be seen only if charged particles from the Sun
environments that react intelligently to player interact with the Earth’s magnetic field.
choices.
A) Eğer Güneş’ten gelen yüklü parçacıklar
A) Makine öğrenimi algoritmaları aracılığıyla Dünya’nın manyetik alanıyla etkileşime
oyun geliştiriciler, oyuncu seçimlerine akıllıca girerse, kutup bölgelerinde renkli ışıklar
tepki veren ortamları dinamik ve uyarlanabilir görülebilmektedir.
bir şekilde oluşturabilir.
B) Kutup bölgelerindeki ışıklar, Güneş’ten gelen
B) Oyuncu seçimlerine akıllıca tepki veren yüklü parçacıkların Dünya’nın manyetik
dinamik ve uyarlanabilir ortamlar, oyun alanıyla etkileşime girmesi sebebiyle renkli
geliştiriciler tarafından makine öğrenimi gözükebilmektedir.
algoritmaları aracılığıyla oluşturulabilir.
C) Dünya’nın manyetik alanıyla Güneş’ten
C) Oyun geliştiriciler, makine öğrenimi gelen yüklü parçacıklar etkileşime girdiğinde
algoritmaları aracılığıyla, oyuncu seçimlerine kutup bölgelerinde renkli ışıklar meydana
akıllıca tepki veren dinamik ve uyarlanabilir gelmektedir.
ortamlar oluşturabilir. D) Kutup bölgelerindeki renkli ışıklar, ancak
D) Makine algoritmaları aracılığıyla oyun Güneş’ten gelen yüklü parçacıklar Dünya’nın
geliştiriciler, dinamik ve uyarlanabilir ortamları manyetik alanıyla etkileşime girdiğinde
oyuncu seçimlerine akıllıca tepki verecek görülebiliyor.
şekilde oluşturabilir.
E) Kutup bölgelerindeki renkli ışıklar, yalnızca
E) Oyun geliştiriciler, oyuncu seçimlerine tepki Güneş’ten gelen yüklü parçacıklar Dünya’nın
veren dinamik ve uyarlanabilir ortamları, manyetik alanına girdiği zaman oluşur.
makine öğrenimi algoritmaları aracılığıyla
akıllıca oluşturabilir.
74. Distance learning tools have made it possible 76. Thanks to mobile apps, tasks such as grocery
to carry out learning from anywhere and at any shopping, bill payments, and scheduling
time by providing accessibility in education. appointments can be completed with just a few
taps.
A) Uzaktan eğitim araçları, öğrenmenin her
yerden ve her zaman gerçekleştirilmesini A) Mobil uygulamalar sayesinde artık tek
mümkün hâle getirerek eğitimde erişilebilirlik dokunuşla fatura ödemek, randevu ayarlamak,
sağlamıştır. market alışverişine gitmek gibi işlemleri
B) Uzaktan eğitim araçlarının eğitimde yapmak mümkündür.
erişilebilirlik sağladığı ve öğrenmenin her B) Mobil uygulamalar sayesinde market alışverişi,
yerden ve her zaman gerçekleşmesini fatura ödemeleri ve randevuların planlanması
mümkün kıldığı bilinmektedir. gibi görevler sadece birkaç dokunuşla
C) Uzaktan eğitim araçları, öğrenmenin her tamamlanabilir.
yerden ve her zaman gerçekleşmesini C) Günümüzde market alışverişi, fatura ödeme,
mümkün hâle getirerek eğitimde erişilebilirlik randevu alma gibi işlemler mobil uygulamalar
sağlamıştır. aracılığıyla kolaylıkla tamamlanabiliyor.
D) Eğitimde erişilebilirlik de sağlayan ve D) Mobil uygulamaların hayatımıza girmesiyle
öğrenme sürecinin her yerden ve her zaman alışveriş yapmak, fatura ödemek ve randevu
gerçekleştirilmesini mümkün hâle de getiren, planlamak artık sadece birkaç dokunuşla
uzaktan eğitim araçlarıdır. tamamlanabilir.
E) Uzaktan eğitim araçları, eğitimde erişilebilirlik E) Mobil uygulamalar sayesinde market alışverişi,
sağlayarak öğrenmenin her yerden ve her fatura ödeme ve randevu planlama gibi
zaman gerçekleştirilmesini mümkün hâle görevler yalnızca birkaç dokunuşla kolayca
getirmiştir. halledilebilir.
196