Page 45 - FELSEFE 11 BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 45

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                         FELSEFE  11     18

             2. ÜNİTE >MS 2. YÜZYIL-MS 15. YÜZYIL FELSEFESİ  Kazanım: 11.2.2. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açık-
             Alan Becerileri: Akıl Yürütme             lar. c) MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl felsefesinin temel problemlerinden “inanç
                                                       akıl ilişkisi” konusunda Hristiyan ve İslam felsefesinin yaklaşımları arasındaki
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  farklar vurgulanır.

             Etkinlik İsmi                      İNANÇ-AKIL SERGİSİ                                   30 dk.
             Amacı      İnanç ile akıl ilişkisi konusunda Hristiyan ve İslam filozoflarının farklı yaklaşımlarını açıklayabilme.            Grup

             1.Yönerge Aşağıdaki aşamaları sırasıyla takip ederek “öğrenme galerisi” adlı tartışma tekniğini öğretmen gö-
                     zetiminde gerçekleştiriniz.
             »  Tüm öğrencilerin dâhil olduğu iki grup oluşturunuz.

             »  Öğretmeninizden “Soru Kartı”nı alınız.
             »  Soru kartında yer alan metni okuyunuz ve “İnanç, akıl yoluyla açıklanabilir mi?” sorusunu grup
                içinde tartışınız.
             »  Cevabınızı belirledikten sonra soru kartındaki 1. aşamayı gerçekleştiriniz. İşleminiz bitince soru kar-
                tınızı diğer grubun soru kartıyla değiştiriniz.
             »  Diğer grubun soru kartındaki cevabını okuyunuz. Cevaba katılıp katılmadığınızı aranızda tartışınız
                ve yanıtınızı soru kartındaki 2. aşamaya yazınız.

































                                                                Görsel 2.12: Grup Çalışması
             » İşleminiz bitince soru kartını karşı gruba veriniz ve grubunuzun kâğıdını geri alınız.
             »  Diğer grubun 2. aşama bölümüne yazdıklarını okuyunuz. Bunların doğrultusunda cevabınızı gözden
                geçiriniz veya geliştiriniz. Cevabınızın yeni hâlini soru kartında 3. aşamadaki “Geliştirilmiş Cevap”
                bölümüne yazınız.
             »  Sınıfa ait yazı tahtasında grup soru kartınızı (diğer grubun kartı ile aralık bırakacak şekilde bantlayıp
                asarak) sergileyiniz.
             » Grubunuza ait temsilci belirleyiniz.
             » Grupların temsilcilerinin soru kartlarının yanına gelerek cevapları okumasını sağlayınız.
             » Cevapları birlikte sınıfça değerlendiriniz.



                                                                                                    43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50