Page 236 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 236

115       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




           ise %62.2’si yine yerli eserleri tercih etmektedirler. Fakülteler arası karşılaştırmada ise yerli eserleri
           en fazla tercih edenlerin ilahiyat fakültelerinde okuyan öğrenciler (%76) olduğu, yabancı eserleri en
           fazla tercih edenlerin de tıp fakültelerinde okuyan öğrenciler (%62.9) olduğu tespit edilmiştir.

           (…)
           Araştırmadan elde edilen sonuçlar neticesinde şu öneriler sunulabilir:
           •  Okuma eyleminin  gerçekleştirilebilmesi ve bunun devam ettirilebilmesi için okuma alışkanlığı
             kazanmış olmak oldukça önemlidir. Bundan dolayı bireylere çocukluk yıllarında okuma alışkan-
             lığının kazandırılması gerekmektedir. Bunun için de ailelere sonrasında öğretmenlere, okullara ve
             kütüphanelere büyük görevler düşmektedir. Bu hususun dikkate alınması ve ilgililerin bilinçlendi-
             rilmesi gerekmektedir.

           (…)
                                         Yakup Alan, Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kitap Okuma Profilleri

          1.  Metinden hareketle makale yazarını bu konuda makale yazmaya iten sebep sizce ne olabilir? Yorum-
             layınız.










          2. a)  Metnin yazılış amacını belirleyerek yazınız.







             b)  Metnin yazılış amacından hareketle makale türünün yazılış amaçlarıyla ilgili genel çıkarımınızı
                belirtiniz.







          3.  Makale türünün toplum hayatında nasıl bir rolü vardır? Açıklayınız.











          4.  Bu bir makale değil de deneme olsa idi yazarın konuyu ele alış biçiminde, yazma amacında neler
             değişirdi? Görüşlerinizi yazınız.










          234
                                                                                   Hazırlayan: Bahar ONUKSOY
   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241