Page 236 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 236
115 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
ise %62.2’si yine yerli eserleri tercih etmektedirler. Fakülteler arası karşılaştırmada ise yerli eserleri
en fazla tercih edenlerin ilahiyat fakültelerinde okuyan öğrenciler (%76) olduğu, yabancı eserleri en
fazla tercih edenlerin de tıp fakültelerinde okuyan öğrenciler (%62.9) olduğu tespit edilmiştir.
(…)
Araştırmadan elde edilen sonuçlar neticesinde şu öneriler sunulabilir:
• Okuma eyleminin gerçekleştirilebilmesi ve bunun devam ettirilebilmesi için okuma alışkanlığı
kazanmış olmak oldukça önemlidir. Bundan dolayı bireylere çocukluk yıllarında okuma alışkan-
lığının kazandırılması gerekmektedir. Bunun için de ailelere sonrasında öğretmenlere, okullara ve
kütüphanelere büyük görevler düşmektedir. Bu hususun dikkate alınması ve ilgililerin bilinçlendi-
rilmesi gerekmektedir.
(…)
Yakup Alan, Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kitap Okuma Profilleri
1. Metinden hareketle makale yazarını bu konuda makale yazmaya iten sebep sizce ne olabilir? Yorum-
layınız.
2. a) Metnin yazılış amacını belirleyerek yazınız.
b) Metnin yazılış amacından hareketle makale türünün yazılış amaçlarıyla ilgili genel çıkarımınızı
belirtiniz.
3. Makale türünün toplum hayatında nasıl bir rolü vardır? Açıklayınız.
4. Bu bir makale değil de deneme olsa idi yazarın konuyu ele alış biçiminde, yazma amacında neler
değişirdi? Görüşlerinizi yazınız.
234
Hazırlayan: Bahar ONUKSOY